تامین و ذخیره سازی اقلام ضروری، مهم ترین اقدام واحد تدارکات پتروشیمی امیرکبیر در سال ۹۶

رئيس واحد تداركات شركت پتروشيمي اميركبير گفت: در جريان توافقات برجام با حذف واسطه هاي موجود در بازار موفق به تامين و ذخيره سازي اقلام ضروري شركت درسال 96 شديم، كالاهايي كه در زمان تحريم‌هاي اقتصادي كشور، قادر به تامين آنها نبوديم.

به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی امیرکبیر، محبوبه زرین پوربا اشاره به اقدامات موثر واحد تدارکات در کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری شرکت اظهار داشت: یکی از اقدامات بسیار موثر واحد تدارکات، تامین و ذخیره سازی اقلام ضروری است که در زمان تحریم‌های اقتصادی کشور، قادر به تامین آنها نبودیم، همین عامل موجب می‌شود قطعات مورد نیاز به موقع در دسترس باشد و وقفه‌ای در روند تولید ایجاد نشود.

وی افزود: در این مدت در جریان توافقات برجام تلاش شد با منابع اصلی تامین قطعات ارتباط برقرار کرده و واسطه‌های موجود در بازار با هدف جلوگیری از خروج ازر حذف شوند، از این رو در این شرایط با کاهش هزینه‌ها و به دنبال آن کاهش قیمت محصولات، رقابت بهتری ایجاد شد.

رئیس واحد تدارکات شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ادامه به تلاش واحد تدارکات برای گشایش اعتبارات اشاره کرد و گفت: در بخش تدارکات خارجی نیز با رایزنی‌های انجام شده با برخی از بانک‌ها در تلاش برای گشایش اعتبارات هستیم تا بتوان ریسک عدم بازگشت وجه را کاهش داد.

زرین پور اضافه کرد: یکی از مهم ترین اهداف واحد تدارکات در راستای اهداف کلی مجتمع برای دستیابی به فروش و بهره‌وری بیشتر،  تامین به موقع قطعات و کالای با کیفیت و قیمت مناسب است، به این منظور تعداد کارشناسان متخصص خرید در این واحد افزایش پیدا کرده است، دوره های آموزشی تخصصی نیز به کارشناسان ارائه شده که موجب افزایش تسلط آنها بر کار شده است.

وی در پایان از صحبت های خود با اشاره به آمار کلی سفارشات در سال ۹۶ خاطرنشان کرد: با تلاش همکاران واحد تدارکات در سال گذشته ۵۰۶ سفارش ارزی به مبلغ ۷۵ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۲۹۶ دلار و همچنین یک هزار و ۳۶۹ سفارش داخلی به میزان یک میلیارد و ۴۷ میلیون و ۶۲۲ هزار و  ۹۳۹ ریال در کمترین زمان ممکن و با مناسب ترین قیمت تامین شده است که خوشبختانه تاثیر قابل توجهی در افزایش بهره وری و تولید بدون وقفه شرکت داشته است.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *