معاون اقتصادی استاندار خوزستان:

رونق بازار مسکن خوزستان در گرو جذب سرمایه‌های سرگردان است

معاون اقتصادی استاندار خوزستان: اگر بتوانیم با ایجاد بسته‌های تشویقی، بخشی از سرمایه‌های سرگردان موجود در بازار را به سمت ساخت و ساز خصوصا دربافت‌های فرسوده استان هدایت کنیم به واقع می‌توانیم با این کار فرصت بسیار خوبی را برای رونق هر چه بیشتر فضای مسکن در استان مهیا کنیم.

خورنا-احمدرضارستمی: در بیست و ششمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان که امروز شنبه ۱۶ تیرماه ۹۷ در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد سیدعلی بحرینی گفت: وجود چالش لازمه جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی است و اگر غیر از این رویه یعنی تنها بر مبنای تفاهم بین دولت و بخش خصوصی برگزار شوند باید به این جلسات شک کرد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان با بیان اینکه کشور در حال حاضر در یک شرایط اقتصادی قرار دارد که هم فرصت و هم تهدید است اظهار کرد: تهدید از این لحاظ است که در شرایط حاضر یکسری فشارهای خارجی توام با تزریق یک جو روانی به جامعه که دولت در اداره کشور ضعیف است اکنون به راه افتاده است در صورتی که برخلاف این جو روانی، تمامی اعداد و ارقام اقتصادی کشور از لحاظ نرخ تورم، رشد اقتصادی و میزان درآمدهای سه ماهه گذشته کشور، گواهی می‌دهد که دولت بر روی این بحران سوار است.

وی میزان نقدینگی موجود در بازار را در شرایط کنونی بسیار زیاد دانست و افزود: این نقدینگی که میزان آن بیش از ۱۵۰۰ هزار میلیارد تومان است به هر سمتی که حرکت کند در واقع می‌توان بحران آفرین شود.

بحرینی در پایان خاطر نشان کرد: اگر بتوانیم با ایجاد بسته‌های تشویقی، بخشی از سرمایه‌های سرگردان موجود در بازار را به سمت ساخت و ساز خصوصا دربافت‌های فرسوده استان هدایت کنیم به واقع می‌توانیم با این کار فرصت بسیار خوبی را برای رونق هر چه بیشتر فضای مسکن در استان مهیا کنیم.