انهدام بیش از ۲۰ میلیون تومان داروی غیرمجاز در آبادان

خورنا : نصرالله حسونی بحرینی اظهار داشت: داروها همان اندازه که سلامت فرد را احیا می‌کنند در صورت استفاده بدون مشورت پزشک می‌تواند برای فرد خطرناک و در مواردی کشنده باشد.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی افزود: بازرسان شبکه بهداشت و درمان آبادان با تلاش‌ مضاعف خود موفق شدند مقادیر زیادی دارو را از داروخانه‌‌ و عطاری‌های آبادان کشف و ضبط کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان آبادان با اشاره به اینکه اجرای این بازرسی‌ها به‌منظور جلوگیری از آسیب رساندن به سلامت شهروندان صورت می‌گیرد خاطرنشان کرد: این داروها که به‌صورت غیرمجاز در حال عرضه بوده شامل داروهای مسکن، ترک اعتیاد و کاهش وزن هستند.
وی اضافه کرد: در بین این داروها همچنین قرص‌های روانگردان و نشاط‌آور که به اصلاح شادابی و نشاط را دوباره به فرد بازمی‌گردانند به‌وفور دیده می‌شود.
حسونی بحرینی گفت: این مقادیر که بیش از ۲۰ میلیون تومان برآورد شده با حکم قضایی جمع‌آوری و معدوم شدند.
وی ادامه داد: شهروندان بدانند که استفاده از دارو باید حتماً زیر نظر پزشک و با مشورت او صورت گیرد در غیر این‌صورت مصرف خودسرانه دارو ممکن است برایشان عوارض و پیامد خطرناکی داشته باشد.
به گفته مدیر شبکه بهداشت و درمان آبادان مصرف دارو به‌ویژه از نوع خارجی که پروانه بهره‌برداری از وزارت بهداشت را ندارند بدون اطلاعات قبلی به هیچ فردی توصیه نمی‌شود.
وی در پایان اظهار داشت: همه تلاش شبکه بهداشت و درمان آبادان در راستای ایجاد محیط امن و سالم برای شهروندان است.