محمد هادی قنوات عضو هیات رئیسه شورای شهر اهواز:

شهرداری در تعیین نرخ میوه هیچ نقشی ندارد

دبیر شورای شهر اهواز در گفتگو با خورنا گفت: نحوه نرخ گذاری قیمت میوه وتره بار به عهده ی کمیته نرخ گذاری است که اعضاء آن عبارتند از یک نفر نماینده انجمن حمایت از مصرف کننده، یک نفر نماینده اتحادیه بارفروشان میوه و تره بار و یک نفر نماینده اتحادیه خرده فروشان میوه و تره بار که کمیته مذکور زیر نظر سازمان صنعت ، معدن و تجارت فعالیت می نمایند.
وی افزود: این کمیته در چارت سازمانی شهرداری اهواز قرار ندارد، از طرفی پروسه سه بخشی عرضه میوه و تره بار نیز عبارت است از : مرحله اول ورود میوه و تره بار به میدان بار اهواز، مرحله دوم : عرضه میوه و تره بار به دارندگان غرف و خرده فروشان، مرحله سوم : عرضه میوه از سوی خرده فروشان به مصرف کننده، که نظارت بر این سه مرحله و روند خرید و فروش نیز بر عهده سازمان تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت ، معدن و تجارت است‌.
وی تاکید کرد: سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری اهواز هیچ نقشی در تعیین قیمت میوه و تره بار ندارد. و متاسفانه این جز خلاء های قانونی است که شهرداری همه خدمات را ارائه بدهد ولی در تنظیم بازار نقشی نداشته باشد.
هادی قنوات همچنین از آمادگی شورای شهر اهواز برای حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در استفاده از فضای موجود در محدوده شهر اهواز برای ارائه خدمات عمومی خبر داد و افزود : ما از هر طرحی در حوزه شهر اهواز که کارشناسی شده و توجیهات لازم را داشته باشد حمایت می کنیم.
عضو هیات رئیسه شورای شهر اهواز با انتقاد از بی توجهی ارگان های مسئول نسبت به سلامت عمومی و بهداشت غذایی شهروندان اهوازی، توضیح داد: پذیرفتنی نیست که با وجود ظرفیت های مناسبی که برای سرمایه گذاری در بخش میوه و تره بار شهر اهواز وجود دارد نظیر میدان غدیر و امکان ایجاد میدان مرکزی در شرق اهواز، شاهد تبلیغات یک میدان میوه و تره بار در خارج از محدوده شهر اهواز باشیم.
هادی قنوات تصریح کرد: چگونه ممکن است ظرفیت تبلیغاتی بیلبوردهای شهر اهواز در اختیار مجموعه ای قرار بگیرد که قرار است برای فرار از پرداخت عوارض پایدار به شهرداری اهواز، در خارج از محدوده شهر، میدانی را تاسیس کند و از شهر اهواز درآمدزایی نماید.
وی افزود : از همه سرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت می کنم که از ظرفیت های موجود در شهر اهواز برای ارزش آفرینی در بخش میوه و تره بار مشارکت داشته باشند و انتظار هست در آینده نزدیک، شورای شهر اجازه ندهد در سایه غفلت و بی توجهی، برخی سوداگران، منافع مردم شهر اهواز را مورد تاراج قرار دهند.
عضو هیات رییسه شورای شهر اهواز در پایان با انتقاد صریح از عملکرد برخی گردانندگان سایت ها و کانال های خبری گفت : ما به خوبی فرق میان نقد و تخریب را متوجه هستیم و از پشت پرده فضا سازی های برخی کانال های خبری آگاهیم و به آنان توصیه می کنیم دست از تخریب بردارند و در مسیر اطلاع رسانی شفاف وآگاهی دادن به شهروندان حرکت کنند.