نمایندگان ماهشهر در سوپرلیگ بسکتبال لیگ را با پیروزی آغاز کردند

خورنا: دو تیم بسکتبال ماهشهری با وجود عقب بودن از مهمانان خود در بیشتر دقایق بازی، شرایط را برگردانده و هر دو پیروز هفته اول بودند.
به گزارش خورنا، هر چند تمام توجهات روز ابتدایی سوپرلیگ بسکتبال به سمت اصفهان معطوف بود اما دو بازی شهر ماهشهر نیز جذابیتهای خاص خود را داشت و روند این دو دیدار نیز شبیه به هم پی گیری شد.
** حامد سهراب نژاد سورپرایز روز اول
تیم پتروشیمی بندر امام با قرار دادن حامد سهراب نژاد در ترکیب اولیه خود، حریف گرگانی را غافلگیر کرد. در حالی که چند روز قبل اخباری قطعی از پیوستن سهراب نژاد کاپیتان فصل قبل پتروشیمی به عملیات غیر صنعتی خبر داده بودند و عرفان نساج پور را گزینه پتروشیمی در لیگ معرفی می کردند، سهراب نژاد در ترکیب ابتدایی پتروشیمی بندرامام مقابل گرگان به میدان رفت و کاپیتانی تیم را بر عهده داشت. سانی بچیروویچ، حامد آفاق، محمدرضا خبازان و روزبه ارغوان دیگر بازیکنان تیم ماهشهری بودند. تیم گرگانی هم با ترکیب مجتبی بنی عقیل، کاوه نورافزا، بابک نظافت، وارتان بیدروسیان و سینا هادیزاده در این دیدار به میدان آمد و طی ۳۷ دقیقه از حریف مدعی قهرمانی پیش بود.
** سه کوارتر برتری و باخت در دو دقیقه
تیم گرگان در سه کوارتر ابتدایی با نتایج ۱۳ بر ۱۱، ۲۱ بر ۱۶ و ۲۵ بر ۲۲ نایب قهرمان فصل قبل لیگ را شکست داد و تنها کوارتر پایانی را با نتیجه ۳۱ بر ۹ واگذار کرد.
حسن طیبی سرپرست گرگان می گوید: مقابل تیم گردن کلفت ماهشهری ۳۷ دقیقه پیش بودیم، یک دقیقه بازی مساوی بود و در دو دقیقه آخر بازی را واگذار کردیم اما بازیکنان ما مستحق باخت در این بازی نبودند. ما امتیازات زیادی را از دست دادیم اما باز هم چیزی از شاستگی های بازیکنان کم نمی شود.
وی تاکید می کند: ما یک بازیکن پست پنج در تیم کم داریم و در صورت یاری دادن باشگاه با یک بازیکن خارجی در این پست حرفهای زیادی برای گفتن خواهیم داشت.
**در صد بومی های عملیات غیر صنعتی کم شد!
سرمربی تیم عملیات غیر صنعتی ماهشهر در هفته های قبل از ترکیب کاملا بومی تیمش صحبت می کرد اما بازیکنانی مثل محمد شاهسوند، یونس لاله زاده و فرید حقایقی که اکثر امتیازات تیمشان را به دست آوردند هیچ کدام بومی نبوده و به نوعی از درصد بومی گرایی این تیم کم کردند.
در این دیدار تیم دوم ماهشهر همانند همشهری خود دقایق زیادی از حریف عقب بود و پس از واگذار کردن کوارتر اول، نیمه ابتدایی را هم با نتیجه ۳۶ بر ۲۸ باخت. البدری ها در کوارتر سوم هم از حریف پیش بودند اما در نهایت بازی را با نتیجه ۷۳ بر ۶۹ از دست دادند.** ۲۹ امتیاز لاله زاده در بازی اول

یونس لاله زاده بازیکن ایرانی _ آمریکایی عملیات غیر صنعتی ماهشهر در اولین بازی برای تیم جدیدش ۲۹ امتیاز به دست آورد و در کنار محمد شاهسوند با ۲۳ امتیاز بهترینهای زمین لقب گرفتند. فرید حقایقی نیز با ۱۵ امتیاز به پیروزی تیم کمک کرد.
در ترکیب البدر نیز وحید اسلامی با ۱۵، ایمان پاریاب با ۱۲، وحید نوروزی و علی بهشتی هر کدام با ۱۲ امتیاز بهترینهای تیم خود بودند
**سلامی: با کم تجربگی باختیم
محمدرضا اسلامی سرمربی تیم جوان البدر کنگ بعد از اولین بازی سوپرلیگی تیمش گفت: ما در تمام دقایق از حریف پیش بودیم اما در دو دقیقه پایانی تجربه تیم حریف، جوانی ما و چند اشتباه بازی را به میزبان برگرداند. تیم ما در مجموع بسیار عالی کار کرد و در پایان تنها چند اشتباه ناشی از سستی و کم تجربگی باعث از دست دادن برتری شد اما باز هم به بازیکنانم به خاطر جنگیدن مقابل حریف افتخار می کنم و اکثر اعضای تیم حریف نیز به تحسین بازی این بازیکنان پرداختند.

گفتنی است دو دیدار باقیمانده هفته اول در تهران، روز دوشنبه ۱۵ آبان میان تیمهای مهرام استقلال قشم و دانشگاه آزاد_ نفت تهران برگزار می شود.