رشد ۲۰ درصدی سود پتروشیمی امیرکبیر

خورنا|باقر گل فر:سود هر سهم پتروشیمی امیرکبیر محقق و حسابرسی شده، ۱۴۱۴ ریال رقم خورده که ۲۰ درصد نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

بنابه گزارش خبرنگار خورنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی امیرکبیر ، سود خالص حسابرسی شده بالغ بر ۵۰۹ میلیارد تومان می باشد.
براساس این گزارش، جمع تولیدات پتروشیمی امیرکبیر یک میلیون و ۳۳۳هزار و ۶۳۷ تن است.
همچنین در عمده تولید شرکت پتروشیمی امیرکبیر ،حدود ۳۴۳ هزارتن اتیلن تولید محقق شده و پلی اتیلن سبک خطی ،پلی اتیلن سنگین و سبک به ترتیب به میزان ٢٢۴و ١١٨و ١٨١ هزار تن تولید شده است همچنین مبلغ فروش شرکت بالغ بر ۳هزار و ۳۳۱میلیارد تومان بوده که ۲۷.۴۱درصد از سال قبل بیشتر است.
به منظور سرعت بخشیدن به فعالیت های اجرایی طرح های توسعه صنایع پتروشیمی و استفاده از مشارکت و سرمایه گذاری داخلی و خارجی اقدام به تاسیس شرکت پتروشیمی امیرکبیر (سهامی عام) به عنوان مجری طرح های در دست اجرا کرد.
در این راستا در اریبهشت ۱۳۷۷، شرکت پتروشیمی امیرکبیر به عنوان مجری طرح الفین ششم انتخاب شد، طرح الفین ششم از طرح های مصوب برنامه پنج ساله دوم شرکت ملی صنایع پتروشیمی محسوب می شود.
مجتمع پتروشیمی امیرکبیر در بندرامام خمینی (ره) در جنوب منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و در سایت ۴ حدود شمال غربی مجتمع پتروشیمی بندرامام، در زمینی به مساحت ۵۶ هکتار واقع است.