کارگاه فرشبافی اندیمشک افتتاح می‌شود

خورنا- مهدی صیاحی، اظهار داشت: شهرستان اندیمشک و شمال استان خوزستان یکی از مهم‌ترین مراکز تولید محصولات کشاورزی استان خوزستان و تأمین نیازهای شهروندان هستند.

وی با اشاره به لزوم توجه به ایجاد اشتغال و توسعه کشت محصولات کشاورزی در استان خوزستان، افزود: احداث بازارچه‌های خرید و صادرات محصولات کشاورزی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تعاون روستایی استان برای گسترش تولید و تأمین نیازهای شهروندان و کشاورزان خوزستانی است.

تعاون روستایی استان خوزستان از ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شهرستان اندیمشک حمایت می‌کند

مدیرکل تعاون روستایی استان خوزستان با بیان این که شهرستان اندیمشک از لحاظ دسترسی به مسیرهای ریلی و جاده‌ای و هم چنین وضعیت جغرافیایی خاص خود یک شهر مهم و با ظرفیت در حوزه تولیدات کشاورزی است، گفت: تعاون روستایی استان خوزستان از ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی شهرستان اندیمشک حمایت می‌کند.

وی ایجاد پایانه صادراتی محصولات کشاورزی اندیمشک را یک نیاز و ضرورت مهم برای ایجاد اشتغال و افزایش صادرات کشاورزی استان خوزستان دانست و عنوان کرد: با پیگیری نماینده مردم اندیمشک و فرماندار شهرستان و دیگر مسئولان استانی و محلی، نیازهای این طرح در حال رفع شدن است و به زودی و با بهره برداری از این طرح، شاهد توسعه خدمات کشاورزی در شهرستان و استان خواهیم بود.

صیاحی با اشاره به این که یکی دیگر از طرح‌های تعاون روستایی استان خوزستان برای کار آفرینی و توسعه ظرفیت‌های شهری اندیمشک احداث کارگاه فرش بافی در این شهرستان است، بیان کرد: با بهره برداری از این طرح امکان اشتغال ۴۰۰ نفر در شهرستان فراهم می‌شود.

میزان مشارکت بنیاد برکت در اجرای طرح کارگاه قالی بافی اندیمشک ،۴۹ درصد و سهم تعاون روستایی استان خوزستان ۵۱ درصد است

وی افزود: اولویت در اجرای این طرح به کار گیری بانوان کم بضاعت و سرپرست خانوار است و پیش بینی می‌شود این طرح تا پایان نیمه ابتدایی امسال و در مرحله نخست به بهره برداری برسد و با بهره برداری کامل از آن، گامی مهم و مؤثر برای توسعه اقتصادی شهرستان برداشته گردد.

مدیرکل تعاون روستایی استان خوزستان با بیان این که طرح‌های توسعه طرح قالی بافی شهرستان اندیمشک نیز پیش بینی و طراحی و این در مرحله‌های مختلف به بهره برداری می‌رسد، ادامه داد: میزان مشارکت بنیاد برکت در اجرای طرح کارگاه قالی بافی اندیمشک ،۴۹ درصد و سهم تعاون روستایی استان خوزستان ۵۱ درصد است.

وی گفت: با اجرای این طرح، علاوه بر آموزش تولید و فروش فرش دست بافت در اندیمشک امکان صادرات برای بانوان و دیگر شهروندان شهرستان فراهم و اندیمشک به عنوان مرکز و پایگاه تولید فرش استان خوزستان مطرح و یک گام جدی و مهم برای بهره برداری مناسب از ظرفیت‌های شهرستان فراهم می‌شود.

انتهای پیام/