مدیرکل محیط زیست خوزستان خبر داد:

ابلاغ طرح کاهش آلودگی هوای اهواز به کلیه دستگاههای اجرایی/گزارش هواشناسی خوزستان در صدا و سیما تصویری می‌شود

مدیرکل محیط زیست خوزستان از ابلاغ برنامه‌های طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اهواز به تمامی دستگاههای اجرایی خبر داد و افزود: برنامه‌های این طرح که براساس مصوبات دولت یا مجلس تعریف می‌شوند طی یک افق ۱۰ ساله برای کاهش گازهای آلاینده کلانشهر اهواز اجرایی خواهند شد.

خورنا-احمدرضارستمی: در جمع‌بندی پایانی دومین جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان که شامگاه یکشنبه ۱۰ تیر ۹۷ در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد احمد لاهیجان زاده گفت: طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اهواز از جمله موضوعات بسیار مهمی بود که پس از مطرح شدن در این جلسه، تمامی جوانب مختلف آن توسط اعضای کار‌گروه مورد بررسی کامل قرار گرفت.

مدیرکل محیط زیست خوزستان در ادامه از ابلاغ برنامه‌های طرح جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهر اهواز به تمامی دستگاههای اجرایی خبر داد و افزود: برنامه‌های این طرح که براساس مصوبات دولت یا مجلس تعریف می‌شوند در یک افق ۱۰ ساله برای کاهش گازهای آلاینده کلانشهر اهواز اجرایی خواهند شد.

وی طرح جامع کاهش آلودگی شهر اهواز را جدا از طرح مبارزه با ریزگردهای استان دانست و توضیح داد: از آنجایی که این طرح در مورد بحث‌های مربوط آلاینده‌های حمل و نقل، صنعت و سایر آلودگیهایی تولیدی انسان است کاملا با طرح جامع مبارزه با ریزگردهای استان که اکنون به صورت ملی در حال اجرا است متفاوت می‌باشد.

لاهیجان‌زاده در پایان تصریح کرد: تنظیم فعالیتهای دستگاههای اجرایی براساس طرح جامع کاهش آلودگی هوای اهواز، همکاری کلیه صنایع اهواز و حومه با شهرداری این شهر در تکمیل و اجرای طرح کمر‌بند سبز اطراف اهواز و همچنین نمایش کاملا تصویری و مدرن گزارش هواشناسی استان در صدا و سیمای خوزستان طی آینده نزدیک از جمله مصوباتی بود که در دومین نشست کارگروه کاهش آلودگی هوای استان خوزستان به تصویب اعضای کارگروه رسید.