افزایش صادرات پتروشیمی امیرکبیر در سال ۹۶

مدیر واحد بازاریابی و فروش شرکت پتروشیمی امیرکبیر گفت: صادرات بیش از 21 هزار تن در سال 96 به بازارهای اروپایی افزایش 100 درصدی فروش صادراتی پتروشیمی امیرکبیر را نسبت به سال قبل نشان می‌دهد.

به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی و اموربین‌الملل پتروشیمی امیرکبیر، دیاکو عباسی با اشاره به استراتژی های اداره بازاریابی و فروش اظهار داشت: این اداره در راستای تحقق اهداف بلندمدت شرکت، با درنظر گرفتن چشم انداز، ماموریت و ارزش‌های سازمان و همچنین با مطالعه و بررسی محیط کلان و محیط خرد صنعت اقدام به تدوین استراتژی‌های مرتبط کرده است.
وی افزود: این واحد با طراحی برنامه بازاریابی و فروش در جهت استفاده حداکثری از فرصت‌های پیش رو گام برداشته و در این راستا به حرکت حرفه ای و اشاعه فرهنگ برخورد علمی با مشتریان که از ذینفعان کلیدی هستند اعتقاد دارد، که جذب رضایتمندی حداکثری آنها از مهم‌ترین اولویت‌های این واحد است.
مدیر واحد بازاریابی و فروش شرکت پتروشیمی امیرکبیر اخذ گواهینامه‌های بین المللی محصولات را یکی از دستاوردهای مهم این واحد برشمرد و گفت: با تلاش همکاران واحد بازاریابی و فروش شرکت پتروشیمی امیرکبیر با مساعدت و پیگیری‌های پیوسته همکاران محترم خدمات فنی، آموزشگاه و فرآیند این شرکت، همواره شرکت در اخذ انواع گواهینامه‌های بین‌المللی برای محصولات مناسب عمل کرده است، به عنوان مثال می‌توان گفت شرکت پتروشیمی امیرکبیر اولین شرکت ایرانی بوده که در سال ۸۹ به صورت مستقیم موفق به دریافت گواهینامه REACH به منظور امکان صادرات محصولات به بازار اروپا شد.
عباسی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به آمار رو به رشد شرکت پتروشیمی امیرکبیر در فروش صادراتی اشاره کرد و افزود: واحد بازاریابی و فروش با اجرای استراتژی‌های راهبردی و حضور در بیش از ۱۰ نمایشگاه‌های بین المللی از جمله چاینا پلاست، هند، ترکیه، روسیه، عرب پلاست و کنفرانس GPCA رشد مشتریان صادراتی خود را در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ به میزان ۳۶ درصد افزایش داده است.
وی ادامه داد: صادرات بیش از ۲۱ هزار تن در سال ۹۶ به بازارهای اروپایی که افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می‌دهد، عملیاتی شدن کامل فروش صادراتی از طریق ماژول صادراتی و همچنین مذاکره برای اجاره انبار در بنادر مختلف اروپا برای ارائه رویکرد شیوه‌های جدید فروش از موفقیت‌های دیگر همکاران واحد فروش و بازاریابی شرکت پتروشیمی امیرکبیر است.
این مسئول در ادامه اظهار داشت: این واحد با انجام اقداماتی از قبیل ارائه آنلاین صورتحساب‌ها و ریزالتهای آزمایشگاهی، دریافت فرم‌های نظرسنجی مشتریان به صورت آنلاین، بازدید از کارخانه‌های مشتریان وفادار به صورت دوره‌ای، راه‌اندازی سلف سرویس مشتریان و همچنین سیستم رسیدگی آتلاین به شکایات مشتریان درسال ۹۶ گام‌هایی موثر در جهت بهبود اطلاع‌رسانی و ارتباط با مشتریان برداشته است.
مدیر واحد بازاریابی و فروش شرکت پتروشیمی امیرکبیر در بخش دیگری از صحبت های خود به موارد کلیدی در بازار تجارت اشاره کرد و گفت: در بازار تجارت با توجه به رقابت موجود به منظور کسب سهم بیشتری از بازار، موارد زیادی از جمله نحوه ارتباط با مشتری، شرایط عرضه محصول، قیمت‌های فروش و نحوه پرداخت وجه محصول خریداری شده، حائز اهمیت می‌باشد، شیوه و زمان تحویل محصول و همچنین خدمات پس از فروش جهت تولید‌کنندگان و خریداران از دیگر موارد کلیدی در این عرصه است.
عباسی اضافه کرد: اداره بازاریابی و فروش از طریق تعریف رویکردهایی از جمله ارتباط با مشتریان، فروش داخلی، فروش صادرات، تحلیل و بررسی بازار، تحویل محصول، ارتباط با مشتریان و خدمات پس از فروش، شیپینگ جامدات، مایعات و گازها و جاری‌سازی آن از طریق فرآیندها و دستورالعمل‌های مرتبط، تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف و استراتژی‌های بخش بازاریابی و فروش در مناظرBSC به ویژه، نظر مشتری به کار بسته است.
این مسئول در پایان اظهار داشت: پایش و ارزیابی شاخص‌های کلیدی عملکرد و به کارگیری اقداماتی در جهت بهبود و همچنین خلاقیت و نوآوری از محل آنالیز شکاف بین هدف و عملکرد از دیگر رویکرد‌های اداره بازاریابی و فروش برای تحقق اهداف و استراتژی‌های این واحد است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *