رویکرد طرح های عمران شهری دزفول توسعه گردشگری است

شهردار دزفول با تشریح تدوین سند چشم انداز توسعه این شهر با رویکرد توسعه زیر ساخت های گردشگری گفت: رودخانه دز محور اجرای طرح های گردشگری و سند چشم انداز توسعه در دزفول است.
به گزارش خورنا به نقل از ایرنا، محمدعلی دوایی فر با بیان اینکه سند چشم انداز توسعه دزفول با رویکرد گردشگری در حال تدوین می باشد افزود: تلاش می شود تا سند چشم انداز توسعه شهری دزفول تیرماه جاری رونمایی شود.
وی افزود:در قالب سند چشم انداز توسعه شهر دزفول ۲۰ پروژه بزرگ با رویکرد توسعه زیر ساخت های گردشگری و بهره گیری از ظرفیت رودخانه دز با سرمایه گذاری بخش خصوصی طراحی شده است.
شهردار دزفول اظهار داشت: در اجرای سند چشم انداز توسعه دزفول از آنجا که اعتبارات شهرداری محدود است لذا بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی مورد توجه قرار گرفته و طرح هایی در قالب این سند تعریف شده که توجیه اقتصادی بالایی دارند.
وی با بیان اینکه اجرای پروژه های مصوب شده در قالب این سند متکی به شهردار و یا شخص خاصی نیست و در صورت نهایی شدن به عنوان برنامه ای مدون از سوی شهرداری در یک دوره زمانی پیگیری و اجرا خواهند شد گفت:برای اجرای پروژه های مصوب در قالب سند چشم انداز توسعه شهری دزفول از سوی بخش خصوصی و دیگر منابع تعریف شده ۲۰ هزار میلیارد ریال اعتبار باید سرمایه گذاری شود.
وی بیان داشت:از آنجا که بخش عمده ای از پروژه های شهرداری دزفول در زمینه توسعه زیر ساخت های گردشگری و در قالب سند چشم انداز توسعه در مسیر رودخانه دز تعریف و اجرا خواهند شد لذا تعامل و همکاری سازمان میراث فرهنگی و اداره امور آب ضروری است که در این راستا مکاتباتی در حال انجام است.
دوایی فر افزود:شتاب بخشیدن به روند اجرای طرح های عمران شهری به ویژه در زمینه گردشگری نیازمند تعامل و همکاری بیشتر سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری است.
وی افزود:ظرفیت و بسترهای مختلف تاریخی،طبیعی و مذهبی در کنار امنیت در دزفول موجب رغبت بخش خصوصی به سرمایه گذاری در دزفول شده است که باید از این ظرفیت به بهترین نحو استفاده کرد.
دوایی فر اضافه کرد:احداث فضای اقامتی مانند هتل ، هتل آپارتمان ، کمپ ، رستوران ، احداث پل عابر بر رودخانه دز،پارک های موضوعی مانند آکواریوم ،باغ موزه شهری،پارک خزندگان ، پارک زندگی ،پارک گیاهان دارویی،پارک طبیعت،پارک موزه های طبیعی و پارک نیشکر از جمله طرح های تعریف شده در قالب سند چشم انداز توسعه شهری دزفول می باشند که اجرای هرکدام از این پروژه ها شاخص های توسعه را در شهرستان دزفول بالا خواهد برد.
وی شهرداری دزفول را با وجود مشکلات بسیار یکی از شهرداری های پیشرو در استان خوزستان دانست و گفت:مهمترین مشکل شهرداری دزفول بدهی معوقه است که این شهرداری را با چالش جدی مواجه کرده است اما با همت مجموعه کارکنان این شهرداری تلاش شده تا این چالش مالی روند کاری و خدمت رسانی به شهروندان را مختل نکند.
شهردار دزفول در خصوص مطالبات معوقه۷
کارگران شهرداری نیز اظهار داشت:از آذرماه پارسال تاکنون در هر شرایطی یک ماه از حقوق کارگران پرداخت شده است اما معوقه هایی نیز وجود دارد که تلاش می شود با جذب ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی مطالبات عقب افتاده کارکنان به ویژه کارگران پرداخت شود.
وی در خصوص آبیاری فضای سبز شهری دزفول نیز گفت:۷۰ درصد از فضای سبز شهری دزفول با آب خام و چاه آبیاری می شود که تلاش می شود با کسب مجوز حفر چند حلقه چاه و برداشت آب از رودخانه دز تمام نیاز آبی فضای سبز شهری از آب خام تامین شده و آب تصفیه شده از چرخه آبیاری فضای سبز خارج شود.
شهردار دزفول در خصوص پروژه قائم نیز گفت:این طرح فرهنگی ، تجاری و تفریحی یکی از بهترین پروژه های اجرا شده در بافت قدیم دزفول است که به خاطر مشکلات پیمانکاری متوقف شده بود ولی با حل مشکل قرار است در یک کار مطالعاتی فروش واحدهای تجاری آن بزودی آغاز شود.
دوایی فر به مشکلات پروژه اجرا نشده برج طاووس نیز اشاره کرد و گفت: با فسخ قرار داد سرمایه گذار از طریق دادگاه روند اجرای این طرح با سرمایه گذاری جدید از سر گرفته می شود.
شهردار دزفول مهمترین طرح های در دست اجرا در زمینه عمران شهری و خدماتی طی امسال را تعریض جاده سردشت تا سه راهی شهیون ، تعریض جاده بن جعفر ، آسفالت کوی پیام نور،مهرشهر و تکمیل پارک مهرشهر،آسفالت زیباشهر،احداث پارکینگ طبقاتی و مجتمع پزشکی،جمع آوری آبهای سطحی،احداث چند کمپ اقامتی در علی کله و پارک رعنا عنوان کرد.