مدیران ارگان‌های آبادان اطلاعات لازم را به نمایندگان مردم ارائه دهند

خورنا: فرماندار ویژه آبادان گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی آبادان مکلف‌اند اطلاعات ریز ارگان‌های اجرایی مربوط به خود را به نمایندگان مردم در مجلس ارائه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، بهرام ایلخاص‌زاده ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اداری که با حضور امام جمعه، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و رؤسای ارگان‌های اجرایی مختلف شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری منطقه برگزار شد، با اشاره به همکاری هرچه بیشتر مدیران اجرایی با نمایندگان شهرستان آبادان اظهار کرد: نمایندگان برای دریافت ردیف‌های مختلف بودجه شهرستان از دولتمردان به اطلاعات ریز دستگا‌ه‌های اجرایی شهرستان نیاز دارند.

وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های مختلف سه نماینده مجلس برای دریافت ردیف‌های بودجه‌ای متفاوت در مجلس نیازمند همکاری هر چه بیشتر مدیران با نمایندگان در برقراری ارتباط بیشتر و ارائه اطلاعات لازم به آنان است.

فرماندار ویژ آبادان ادامه داد: ضرورت صرفه جویی در موارد غیر ضروری با مدیریت صحیح و برنامه ریزی به هنگام از دیگر مواردی است که باید توسط رؤسای ارگان‌‌های مختلف اجرایی منطقه مورد بازنگری و توجه ویژه قرار بگیرد.

وی با اشاره به کنترل هرچه بیشتر قیمت کالاها در بازار شهرستان گفت: کنترل و نظارت بر کالاهای مصرفی و ضروری شهروندان در بازار آبادان باید بیشتر مورد توجه قرار گرفته تا در حق مردم بی انصافی روا نشود.

ایلخاص‌زاده اضافه کرد: خدمت رسانی به مناطق واگذار شده مانند پروژ‌ه‌های مسکن مهر از موارد دیگری است که نباید از نظر مدیران دور نگه داشته شود.

وی ادامه داد: توجه به مسائل عمومی شهروندان آبادانی، بحث‌های مربوط به زیباسازی شهرستان و محیط زندگی افراد، پیگیری هرچه بیشتر مصوبات جلساتی مانند توسعه کشاورزی، اشتغال، آب و فاضلاب از دیگر اموری است که توسط فرمانداری آبادان به جد مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

*هیچ دستگاهی اجازه شکایت از ارگان دیگر شهرستان را به مراجع قضایی ندارد

نماینده عالی استاندار خوزستان در شهرستان آبادان در خصوص تعاملات ارگان‌‌های اجرایی شهرستان با یکدیگر گفت: علی رغم توصیه‌های اکید فرمانداری تعاملات بین ارگان‌های اجرایی شهرستان چندان رضایت بخش نیست.

وی افزود: تعامل بین مدیران دستگاهی باید در راستای ارتباطات مناسب و  دو طرفه پیش رفته  و در صورت بروز هرگونه اختلاف، مدیران اجازه ندارند شکایات خود را  وارد مراجع قضایی کنند.

ایلخاص‌زاده ادامه داد: مدیران مشکلات بین دستگاهی را از طریق فرمانداری آبادان رفع کرده و صلاح نیست اختلاف نظر و یا مشکلات کوچک ارگان‌های اجرایی به مراجع قضایی کشانده شود.

*رؤسای نهادهای اجرایی شهرستان موظف به شرکت در مراسمات عمومی منطقه هستند

وی افزود: غیبت‌های مدیران اجرایی در مراسمات مختلف عمومی شهرستان در حال زیاد شدن است و این مورد به طور جد از سوی فرمانداری آبادان مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

فرماندار ویژه شهرستان آبادان تصریح کرد: همه مدیران موظف هستند تعاملات خود را با شهروندان آبادانی بیشتر کرده و در راستای این هدف، با حضور خود در کلیه مراسمات ملی و مذهبی ارتباط بیشتری با مردم برقرار کنند.

*بحث تکریم ارباب رجوع در کلیه سازمان‌ها رعایت شود

وی در قسمت دیگری از سخنان خود در جمع مدیران اجرایی شهرستان آبادان در شورای اداری منطقه با اشاره به بحث تکریم ارباب رجوع بیان داشت: بحث تکریم ارباب رجوع از سوی مدیران و پرسنل شهرستان بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

ایلخاص‌زاده تصریح کرد:‌ با صداقت و احترام پاسخگوی سؤالات مثبت و منفی شهروندان بوده و به موازی این ارتباط تنگاتنگ آنان را نسبت به حل مسائل و مشکلات شهری امیدوارتر کنیم.

وی در خصوص تأخیر ایجاد شده در برگزاری شورای اداری آبادان بیان داشت: به سبب تعمیرات اساسی در ساختمان فرمانداری ویژه آبادان به خصوص سالن اجتماعات این ارگان تأخیری در برگزاری جلسه شورای اداری شهرستان ایجاد شد.

فرماندار ویژه آبادان در پایان گفت: جلسات شورای اداری به صورت ماهانه در منطقه برگزار شده و مسائل و مشکلاتی که در این جلسه بیان شده به طور مستمر مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *