شریعتی، استاندار خوزستان گفت:

به منظور رفع معضل بی آبی در کوت عبدالله پروژه انتقال آب ۸ ماهه را در عرض ۲۰ روز به ثمر نشاندیم

مشکل افت فشار شبکه توزیع در کوت عبدالله و بی آبی ناشی از آن که خصوصا درفصل گرما به اوج خود می رسد با بهره گیری از خط انتقال جدید به حجم 700 میلی متر پایان خواهد یافت.

۸  به گزارش پایگاه خبری خورنا،بعد از ظهر امروز پنج شنبه۷/ ۴ /۹۷
غلامرضا شریعتی استاندار به همراه خنفری فرماندار کارون و کریمی مدیر عامل آبفا اهواز با حضور در محل کارگاه اجرای پروژه انتقال آب از اسکله آبگیر صنایع فولاد به تاسیسات شهدای کارون گفت: پروژه انتقال آب به که منظور رفاه حال مردم کوت عبدالله استارت خورد یک پروژه کلان می باشد که مدت زمان اجرای آن در شرایط عادی ۶ الی ۸ ماه زمان می برد.

شریعتی در ادامه نیز افزود:در بهره برداری از این پروژه میزان برداشت به ۱۳۰ هزار متر مکعب خواهد رسید که ۷۰ هزار متر مکعب افزایش حجم خواهیم داشت و در کوت عبدالله طبق طرح افق پیش شده برای ۲۵ الی ۳۰ سال مشکلی نخواهیم داشت.

در ادامه خنفری فرماندار نیز گفت:بعد از تنش آبی که در ایام عید فطر برای مردم شهرستان کارون بویژه شهر کوت عبدالله بدلیل بالا رفتن پیک مصرف مواجه شدیم ، مراتب نارضایتی مردم به سمع و نظر استاندار و مدیرعامل ابفای اهواز منعکس گردید که استاندار شب عید فطر دستور رفع مشکل را صادر کرد و ابفای اهواز نیز با تمام کادر فنی و تخصصی شب عید فطر تا صبح روز عید رد منطقه مسقر گردید پس از ان جلسات متعددی در استانداری ، فرمانداری و ابفای اهواز تشکیل و برنامه انتفال آب از اسکله ابگیر صنایع فولاد به تصفیه خانه کوت عبدالله در دستور کار قرار گرفت و بلافاصله مطالعات طرح انجام و عملیات اجرایی اغاز شد ۱۷۰۰ متر مسیر به عمق ۲ متر ونیم حفاری و لوله ۷۰۰ میلیمتر GRP جگ و کارگزاری شد
خنفری افزود:پمپ ها و تابلوهای برق نیز تامین و اکنون در حال نصب است و ان شاءالله کمتر از دو هفته دیگر به بهره برداری خواهد رسید.
معصومه خنفری در ادامه نیز افزود: همانطوری که استاندار محترم فرمودند پروژه ای که حداقل ۷ یا ۸ ماه زمان نیاز دارد تا به نتیجه برسد با کار جهادگونه آب و فاضلاب اهواز طی ۲۰ روز به سرانجام خواهد رسید.
فرماندار کارون در پایان تاکید کرد که این پروژه ۱۱۰ درصد به ظرفیت آب کوت عبدالله اضافه خواهد کرد ودر حال حاضر روزانه ۶۰ هزار متر مکعب آب (تصفیه خانه کوت عبدالله ۴۰ هزار میلی متر و آب حیات ۲۰ هزار میلی متر) ظرفیت آب کوت عبدالله می باشد