امام جمعه موقت اهواز:

فضای مجازی یک نعمت است؛ نباید به دید تهدید به آن نگریست

امام جمعه موقت اهواز: فضای مجازی یک نعمت است و نباید به دید تهدید به آن نگاه کرد چون مردم به راحتی می‌توانند از طریق آن عملکرد مدیران و مسئولین کشور را رصد و گزارش دهند.

خورنا-احمدرضارستمی: در نشست شورای اداری استان که در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان تشکیل شد حجت ‌الاسلام سید ابوالحسن حسن‌زاده گفت: ماهیت نظام جمهوری اسلامی با این اعتقاد که اسلام قدرت اداره جامعه را در تمامی زمانها و مکانها دارد یک ماهیت دینی است.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه تلاش دشمنان در ناکارآمد نشان دادن حکومت دینی در اداره جامعه را مهمترین تهدید کنونی نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: امروزه تمامی مسئولین کشور وظیفه دارند که با بهرمندی از ابزار و امکاناتی بسیار زیادی که در اختیار دارند ثابت کنند که دین اسلام دارای قدرت اجرایی در جامعه است.

وی ضمن اشاره به نامه حکومتی امام علی(ع) به مالک اشتر گفت: در این نامه به روشنی امام(ع) به مالک توصیه می‌کند که همیشه خود رابه انسانهای اهل دوری از گناه و راستگو متصل کن زیرا آنچه که این افراد با تو در‌میان می‌گذارند واقعی است و گزارش دروغ به تو نمی‌‌دهند.

حسن‌زاده خاطر نشان کرد: بنابراین لازم است که دستگاههای انتصابی و انتخابی جمهوری اسلامی با توجه به وضعیت امروز جامعه، مشاوران، کارگزاران و اطرافیان خود را از بین افرادی انتخاب کنند که علاوه بر داشتن صفت صداقت و درستی با مردم و مسئولین، از هرگونه تملق و چاپلوسی نیز به دور باشند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه به یکی از دعاهای امام سجاد(ع) در مورد بازخواست اعمال انسان در روز قیامت اشاره کرد و یادآور شد: قطعا مسئولیتی که امروزه ما بر عهده داریم در روز قیامت مورد سئوال و بازخواست خدا‌وند متعال قرار می گیرد.

وی ضمن اشاره به وضعیت حساس کنونی کشور گفت: چندی پیش معاون اول رئیس جمهور بدرستی اعلام کرد که دشمن امروزه یک جنگ اقتصادی تمام عیار را با ما آغاز کرده است.

امام جمعه موقت اهواز اضافه کرد: البته علیرغم تفاوتهای بسیاری که در بین جنگ نظامی و اقتصادی وجود دارد این دو جنگ در یک نقطه نیز اشتراک دارند و آن اینکه در هر دو جنگ دشمنان با تمام قوا وارد میدان می‌شود.‌

وی در مورد تفاوت اصلی جنگ اقتصادی با نظامی گفت: در جنگ اقتصادی دشمن خیلی راحت‌تر از جنگ نظامی می‌تواند برای خود از داخل کشور یارگیری ‌کند.زیرا هرگونه دنیاگرایی‌‌، زیادخواهی و اختلاسهای احتمالی در بین مسئولین به خودی خود می‌تواند بهترین برگ برنده‌ای برای دشمن در این جنگ باشد.

حسن زاده اظهار کرد: فضای مجازی یک نعمت است و نباید به دید تهدید به آن نگاه کرد چون مردم به راحتی می‌توانند از طریق آن عملکرد مدیران و مسئولین کشور را رصد و گزارش دهند.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: اگر این فضای مجازی نباشد من چگونه می‌توانم با رها کردن یک خانه ۱۰ هزار متری که از پول بیت‌المال تهیه شده است در یک خانه ۱۰۰ متری ساکن بشوم.

وی در پایان توصیه کرد: اگر می‌خواهیم در جنگ اقتصادی با دشمنان به پیروزی و موفقیت دست پیدا کنیم لازم است که ابتدا ضمن حرکت در مسیر جهاد اکبر، تمامی هواهای درونی خود را مهار کرده و از هرگونه زیادخواهی‌ها اجتناب کنیم و سپس با هدف خدمتگذاری هر چه بیشتر به مردم، تلاش‌های‌ شبانه‌روزی را داشته باشیم.