قصابان بهداشت فردی و حرفه ای را رعایت کنند

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان هندیجان از قصابان و سلاخان خواست بهداشت فردی و حرفه ای را رعایت کنند.
به گزارش خورنا و به نقل از خبرگزاری علم و فناوری از استان خوزستان، گوشت و فراورده های پروتئینی یکی از مواد غذایی پرمصرف شهروندان در طول شبانه روز است که طرفداران زیادی را دارد.

اما رعایت بهداشت در تهیه گوشت و فراورده های پروتئینی از اهمیت زیادی برخوردار است که باید توسط توزیع کنندگان آن رعایت شود.

در همین ارتباط گفت و گویی را با دکتر مهران اکبری رئیس اداره دامپزشکی شهرستان هندیجان انجام دادیم تا نکاتی را در این خصوص بیان کند.

وی اظهار کرد: آگاهی و آشنایی چوبداران  سلاخان، قصابان و پرسنل مرتبط با بیماری های مشترک بین انسان و دام یک امر ضروری است است که این افراد باید معلومات خود را با موضوعات مرتبط افزایش دهند.

 رئیس اداره دامپزشکی شهرستان هندیجان تصریح کرد: آشنایی با بیماری های مشترک بین انسان و دام به منظور پیشگیری و جلوگیری از انتقال این بیماری ها ضرورت دارد که باید افراد مرتبط از جمله چوبداران، سلاخان و قصابان آموزش های لازم را در این زمینه فرا بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی برخی از بیماری های مشترک بین انسان و دام پرداخت و در همین زمینه توضیح داد: بیماری هایی مانند تب کریمه کنگو، تب مالت و کیست هیداتیک از جمله بیماری هایی هستند که افراد مرتبط با دام باید آموزش ببینند.

اکبری در ادامه از برگزاری دوره های های آموزشی برای چوبداران  سلاخان، قصابان و پرسنل مرتبط با بیماری های مشترک بین انسان و دام خبر داد و عنوان کرد: در این دوره ها مطالبی مفیدی درباره علائم بیماری ها در انسان و دام و راه های کنترل و پیشگیری آنها ارائه شد.

وی اضافه کرد: همچنین در این دوره ها راهکارهای حفاظت بهداشتی جهت جلوگیری از ابتلای انسان به به بیماری های مشترک مطالبی بیان شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان هندیجان یادآور شد: در این دوره های آموزشی بر رعایت نکات بهداشت فردی و حرفه ای توسط چوبداران، سلاخان و قصابان به منظور جلوگیری از ابتلا به انواع بیماری های دامی تاکید شد.

وی همچنین از برگزاری دوره های آموزشی – ترویجی با موضوع بیماری های انگلی و بیماریCCHF خبر داد و تصریح کرد: این دوره ها با هماهنگی قسمت ترویج مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان هندیجان انجام شد.

 اکبری با بیان اینکه این دوره در اردیبهشت ماه سال جاری انجام شد، عنوان کرد: در مجموع ۳۹۲ نفر از دامداران زن و مرد روستایی در این دوره های آموزشی شرکت کردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: شرکت کنندگان در این دوره ها با عامل بیماری، علائم بیماری، اهمیت رعایت نکات امنیت زیستی  در دامداری و بهداشت فردی توسط دامداران و کلیه افراد در معرض خطر آشنا شدند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان هندیجان یادآور شد: همچنین روستاییان نکات آموزشی درباره راه های کنترل و پیشگیری و درمان بیماری های را فرا گرفتند.