مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با انتقاد از برخی اظهار نظرها اعلام کرد:

عرضه ۱٫۲ میلیارد دلار ارز توسط شرکت هلدینگ خلیج فارس

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: با توجه به شرایط ارز در کشور، هلدینگ خلیج فارس با هدف کمک به ایجاد توازن در بازار در سه ماهه اول سالجاری 1.2 میلیارد دلار، ارز با قیمت 4200 تومان در بازار عرضه کرده است و یک سنت از این میزان نیز در خارج از سامانه نیما فروخته نشده است.

به گزارش خورنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل هلدینگ خلیج فارس، مهندس جعفر ربیعی، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس دوشنبه در مراسم در مراسم افتتاح واحد تفکیک ترکیبات برش سبک شرکت پتروشیمی نوری با بیان این مطلب ادامه اظهار داشت: این میزان عرضه در مقایسه با سال گذشته بیشتر بوده است.
ربیعی افزود: صنعت پتروشیمی تمام توان خود را گذاشته تا یار و یاور کشور باشد و اما این روزها برخی لاین صنعت را با دشمن اشتباه گرفته اند.
وی تاکید کرد: از ابتدا که بحث مقررات جدید ارزی کشور مطرح شد، ما در صنعت پتروشیمی و هلدینگ خلیج فارس یاری خود را با دولت برای رسیدن به این هدف اعلام کردیم.
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس گفت: بر همین اساس اعلام شد ارز حاصل از صادرات پتروشیمی وارد چرخه اقتصادی کشور شود.
وی با بیان اینکه به عقیده ما راه برون رفت از مشکلات ارزی کشور حمایت از صنایع صادراتی است، ادامه داد: باید به صادرکنندگان علامت مثبت دهیم تا ارز بیشتری به کشور وارد شود.
ربیعی افزود: رهبر معظم انقلاب نیز همواره تاکید کرده که امروز عرصه جنگ، جنگ اقتصادی است و اتاق جنگ در آمریکا، نه در وزارت دفاع بلکه در وزارت خزانه داری این کشور قرار دارد.
وی سربازان این جبهه را تولیدکنندگان و صادرکنندگان دانست و گفت: اشتباه است که در این جنگ سربازان را تضعیف کنیم زیرا معنایش تضعیف کشور و در نهایت شکست ایران است بنابراین چرا کاری میکنیم که لشگریان، فرماندهان و سربازان جبهه اقتصادی تضعیف شوند.
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس ادامه داد: با توجه به این شرایط بر خود لازم می دانم که صنعت پتروشیمی دراین خصوص دفاع کنم، عرضه ارز حاصل از صادرات هلدینگ خلیج فارس به تفکیک ارز، شرکت و … برای وزیر نفت ارسال شده است و هیچ ابهامی وجود ندارد.
ربیعی به پروژه های هلدینگ خلیج فارس مانند پالایشگاه گاز بیدبلند، ان جی ال ۳۲۰۰ و … اشاره کرد و گفت: با این حال از پروژه های درون شرکتی نیز حمایت می شود،  از همه همکاران می خواهم به هیچ وجه به وضع موجود قانع نباشید و با اولویت بندی کار را به جلو ببرید.
ربیعی در پایان از دست اندرکاران این پروژه و تلاش و کوشش این افراد قدردانی کرد.