فرمانده انتظامی خوزستان خبر داد:

رشد ۱۸۳ درصدی کشفیات مواد مخدر در خوزستان/بیشتر شاخصهای امنیتی استان بهبود یافته است

فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان از رشد ۱۸۳ درصدی کشف مواد مخدر طی سه ماهه اخیر امسال نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد. 

خورنا-احمدرضارستمی: در نشست خبری فرماندهی انتظامی استان خوزستان با اصحاب رسانه که امروز سه‌شنبه پنجم تیرماه ۹۷ در محل ساختمان معاونت اجتماعی نیروی انتظامی برگزار شد سردار حیدر عباس زاده گفت: عملکرد کنونی پلیس در سطح استان خوزستان در طول تاریخ بعد از انقلاب بسیار ویژه بوده است بطوریکه این امیدواری وجود دارد که خوزستان ظرف ۱/۵ سال آینده با همکاری و همیاری مردم از لحاظ سطح امنیتی جزء پنج استان برتر کشور شود.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان با بیان اینکه در سه ماهه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد جرایم خشن در سطح استان کاهش یافته است توضیح داد: جرایم خشن شامل سرقتهای مسلحانه، تجاوز به عنف، قتل، آدم ربایی بوده که میزان کشفیات آن در خوزستان طی سه ماه گذشته در حدود ۱۰۳ درصد بوده است.

وی اضافه کرد: البته میزان کشفیات این جرائم در مدت مشابه سال گذشته تنها ۳۱ درصد بوده که خوشبختانه امسال به یک رشد بی نظیر ۷۲ درصدی رسیده است.

عباس‌زاده در مورد میزان کشفیات سرقت در استان خوزستان گفت: خوشبختانه طی سه ماه گذشته در حدود ۹۰ درصد از سرقت‌های استان کشف شده است و این رقم کشفیات امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۶۲ درصد بوده دارای یک رشد ۲۷ درصدی است.

فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان سلاح و مهمات غیر مجاز را یکی از علل اصلی برخی ناآرامی‌ها در حوزه جرائم خشن دانست و عنوان کرد: میزان سلاح و مهمات غیر مجازی که پلیس استان خوزستان توانسته طی سه ماه اخیر کشف کند به مقدار ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است و همچنین تعداد سلاحهای جمع آوری شده نیز در حدود هزار و ۱۰۵ قبضه سلاح غیر مجاز بوده است.

وی در ادامه از رشد ۱۸۳ درصدی کشف مواد مخدر طی سه ماه اخیر نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون چهارتن و ۳۶۴ کیلو و ۲۷۸ گرم انواع مواد مخدر کشف شده است و این در حالیست که رقم کشفیات ما در مدت مشابه سال گذشته یک تن و ۵۴۲ کیلو و ۶۶۲ گرم بوده است.

عباس زاده در مورد میزان کشفیات کالاهای قاچاق در استان طی سه ماهه اخیر گفت: امسال یک تریلیون و ۵۰۶ میلیارد و ۶۷۱ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۵۰۰ ریال یا ۱۵۶ میلیارد تومان کالای قاچاق در خوزستان کشف شده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۷۵ برابر افزایش یافته است.

این مقام ارشد انتظامی خوزستان افزود: البته در این مدت ۱۵ باند مهم قاچاق کالا نیز در استان شناسایی و منهدم شده است.

وی در ادامه به کاهش چند درصدی میزان تصادفات استان در سه‌ماهه اول سالجاری اشاره کرد عنوان کرد: امسال برای دومین سال پیاپی استان خوزستان توانسته است که رتبه نخست کشوری را در زمینه کاهش تعداد تصادفات منجر به فوت بدست بیاورد.

عباسزاده با بیان اینکه، هیچ مورد تیراندازی غیر مجازی را دیگر در استان نخواهید یافت که نیروی انتظامی برای شناسایی و دستگیری عاملین آن اقدام نکرده باشد اظهار کرد: در سه ماهه ابتدایی امسال علاوه براینکه ۳۸ درصد میزان تیراندازی‌های غیرمجاز استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است در حدود ۱۰۲ درصد نیز پلیس در این زمینه افزایش کشفیات دارد.

فرمانده نیروی انتظامی خوزستان در پایان از انهدام چندین باند سارق مسلح طی سه ماه گذشته در استان خبر داد و خاطر نشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر بیشتر شاخصهای امنیتی استان خوزستان بهبود پیدا کرده است.