معاون رئیس کل دادگستری استان خوزستان:

دستگاه قضایی خوزستان کمبود پرسنل دارد؛ هر قاضی دو برابر کار می کند

معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان از کمبود پرسنل در دستگاه قضایی استان خبر داد و توضیح داد: علیرغم اینکه دستگاه قضایی استان به ۱۰۰۰ قاضی نیاز دارد ولی تنها دارای ۵۲۰ قاضی است و نیز به جای داشتن۳۴۰۰ نیروی اداری اکنون فقط ۱۳۰۰ نیرو دارد. یعنی به عبارتی در استان هر قاضی دو برابر و هر کارمند سه برابر کار می‌کند.

خورنا-احمدرضارستمی: در جلسه شورای اداری استان خوزستان که امروز دوشنبه چهارم تیر ۹۷ در سالن شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد حجت الاسلام سیدجواد حسن‌زاده گفت: در سال ۹۵ تعداد پرونده‌هایی که به دستگاه قضایی استان وارد شد چیزی در حدود ۶۴۹ هزار پرونده بوده که این تعداد در سال ۹۶ به رقمی معادل ۶۹۰ هزار پرونده رسیده است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان خوزستان افزود: البته در سال گذشته با تلاش دست‌اندرکاران دستگاه قضایی استان از این تعداد پرونده‌ ورود کرده چیزی در حدود ۶۸۰ هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت.

وی در پایان از کمبود پرسنل در دستگاه قضایی استان خبر داد و توضیح داد: علیرغم اینکه دستگاه قضایی استان در حال حاضر به ۱۰۰۰ قاضی نیاز دارد ولی فقط دارای ۵۲۰ قاضی است و نیز به جای داشتن۳۴۰۰ نیروی اداری اکنون فقط ۱۳۰۰ نیرو دارد. یعنی به عبارتی در استان هر قاضی دو برابر و هر کارمند سه برابر کار میکند.