تاکید رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان به فرمانداران؛

کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید باید پس از اتمام طرحهای نیمه تمام باشد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان: یکی از مشکلاتی ما در استان اینست که بودجه مورد نیاز پروژه‌های نیمه تمام به مراتب خیلی بیشتر از میزان‌کل اعتبارات استان است لذا براین اساس همیشه به فرمانداران تاکید کرده‌ایم که تا پروژه‌های نیمه‌تمام را به سرانجام نرسانده‌اند تحت هیچ شرایطی پروژه‌‌ جدیدی را کلنگ‌زنی نکنند.

خورنا-احمدرضارستمی: در سومین جلسه شورای برنامه ریزی استان خوزستان در سال ۹۷ امید حاجتی با بیان اینکه بحث استفاده از مشارکت بخش خصوصی در تکمیل پروژه‌های دولتی از سال گذشته به صورت خیلی جدی در اولویت‌های دولت قرار گرفته است اظهار کرد: در این زمینه سال گذشته استان خوزستان با برنامه ریزی خوبی که انجام داد توانست در ارزیابی عملکردی که در سطح کشور صورت گرفت رتبه دوم را کسب کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان مشارکت بخش خصوصی در تکمیل پروژه‌های دولتی را از موارد تاکید دولت در سال جدید نیز دانست و خاطر نشان کرد: البته به جهت همکاری هر چه بیشتر دستگاههای اجرایی در این زمینه ما عملکرد مدیران در این خصوص را هم مورد ارزیابی قرار خواهیم داد.

وی ضمن اشاره به شناسایی ۷۲ پروژه قابل واگذاری به شهرداری‌ها در استان خوزستان تصریح کرد: این پروژه‌ها نه تنها از جنس وظایف شهرداری‌ها بوده بلکه درآمدزایی خوبی را نیز برای شهرداری خواهند داشت و از سوی دیگر شهرداریها به علت دارا بودن نیروی انسانی مازاد به خوبی می‌توانند این پروژه‌ها را به انجام برسانند در صورتی که دستگاههای اجرایی در انجام این پروژه‌ها علاوه بر احتیاج به نیروهای جدید به اعتبارات تازه‌ای هم نیاز دارند.

حاجتی در ادامه شهرداران را متقاضیان اصلی دریافت این پروژه‌های عمرانی دانست و گفت: متاسفانه دستگاههای اجرایی به هیچ عنوان نتوانسته اند انتظارات دولت را در واگذاری هر‌چه سریعتر این پروژه‌های عمرانی به شهرداری‌ها برآورده کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با بیان اینکه بخشی از اعتبارات نفتی خوزستان در سال گذشته بنا به دلایلی تخصیص پیدا نکرد اظهار کرد: در سالجاری با پیگیری‌هایی که توسط استاندار و مجمع نمایندگان خوزستان صورت گرفت این کسر تخصیص نهایتا در قالب یک اعتبار تن‌خواه (علی‌الحساب) به استان ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: البته این اعتبار تن‌خواه که در حدود ۲۴۳ میلیارد تومان است از آنجایی که تا محل هزینه‌کرد آن مشخص نشود استان به هیچ عنوان نمی‌تواند از آن استفاده کند لذا تصمیم گرفته‌ایم که این اعتبار را صرف پروژه‌هایی کنیم که سال گذشته علیرغم تصویب در شورای برنامه‌ریزی استان ولی تخصیص بودجه آنها صورت نگرفته است.

حاجتی ادامه داد: لذا با توجه به وجود یکسری مشکلات عدیده‌ای که هم اکنون در بحث تامین آب آشامیدنی شهرهای استان وجود دارد در نظر داریم که با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور بخشی از این اعتبار ۲۴۳ میلیارد تومانی را در جهت تکمیل هر چه سریعتر طرح آبرسانی غدیر هزینه کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خاطر نشان کرد: البته در بحث خسارات ناشی از خشکسالی به بخش کشاورزی، قطعا در حد بضاعت به جهاد کشاورزی استان کمک خواهیم کرد ولی از آنجایی که این ۲۴۳ میلیارد تومان اعتبار جدید از لحاظ تخصیص فقط مباحث اولویت‌دار را شامل می‌شود متاسفانه این موضوعات را پوشش نمی‌دهد. یعنی تأمین آب آشامیدنی مردم در حال حاضر نسبت به سایر مباحث اولویت اصلی را دارد.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلاتی ما در استان اینست که بودجه مورد نیاز پروژه‌های نیمه تمام به مراتب خیلی بیشتر از میزان‌کل اعتبارات استان است لذا براین اساس همیشه به فرمانداران تاکید کرده‌ایم که تا پروژه‌های نیمه‌تمام را به سرانجام نرسانده‌اند تحت هیچ شرایطی پروژه‌‌ جدیدی کلنگ‌زنی نکنند.

حاجتی در پایان با بیان اینکه برطبق قانون جدید، پروژه‌ جدید هر شهرستانی در کمیته‌های برنامه‌ریزی آن شهرستان صورت می‌گیرد تصریح کرد: برطبق قانون جدید شورای برنامه‌ریزی استان دیگر هیچ نقشی در تعیین و تصویب پروژه‌های جدید شهرستانها برعهده ندارد و تنها نقش سیاست‌گذار اعتباری این پروژه‌ها را دارد.