دکتر محمدعلی حمیدی نصر؛ مدیرکل جمعیت پیشکسوتان دفاع مقدس کشور تشریح کرد: برنامه، تجهیزات مناسب و نیروی انسانی آموزش‌دیده ملزومات یک عملیات موفق جهت پاسخگویی به مشکلات و معضلات است

پاسخ مکانیزه به بحران مشکلات پیش روی جامعه پیشکسوتان دفاع مقدس کشور(رزمندگان ، جانبازان ، آزادگان ، جهادگران سنگرساز بی سنگر ، بسیجیان جان برکف ، خانواده معزز شاهد)

برنامه، تجهیزات مناسب و نیروی انسانی آموزش‌دیده ملزومات یک عملیات موفق جهت پاسخگویی به مشکلات و معضلات است.

دکتر محمدعلی حمیدی نصر؛ مدیرکل جمعیت پیشکسوتان دفاع مقدس کشور تشریح کرد:

به‌رغم تعدد مشکلات و معضلات پیش روی جامعه هدف و علی‌رغم همه تلاشها، پیشرفتها و تجربه‌ها هنوز هم نوعی نارسایی در انجام عملیاتهای گوناگون خدمات رسانی به جامعه معزز پیشکسوت دفاع مقدس مشاهده می‌شود.

بنابراین یک پاسخ مناسب مستلزم وجود تجهیزات و منابع مطلوب، نیروهای شجاع ، بااقتدار ، ارزشی ، شاخص و معتمد و صد البته برنامه مناسب است.

این سه مقوله در ارتباط با هم و مکمل یکدیگر جهت ارایه پاسخی مناسب به مدیریت جمعیت است.

درخصوص پیش‌زمینه‌های تدوین و ابلاغ تهیه برنامه پاسخگویی جمعیت باید بگویم، به‌رغم تعدد مشکلات و معضلات و علی‌رغم همه تلاشها، پیشرفتها و تجربه‌ها هنوز هم نوعی نارسایی در انجام عملیاتهای گوناگون جهت رفع معضلات و مشکلات پیش روی جامعه پیشکسوتان دفاع مقدس مشاهده می‌شود.

از ابتدای حضور در جمعیت با بهره‌گیری از خرد جمعی به دنبال این موضوع بودیم که چگونه می‌توان یک عملیات موفق در پاسخگویی به پیشکسوتان دفاع مقدس داشت.

جمعیت،  حسب وظیفه ذاتی خود، بر آمادگی موثر و پاسخگویی مطلوب تمرکز کرده است.

بر اساس برنامه راهبردی و رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا ؛ تمرکز بر بحثهای پیشگیرانه و کاهش مشکلات و تاب‌آوری در دستور کار قرار داده شده و متولی و همکار بخشهایی از آن ، جامعه پیشکسوتان خواهد بود.

یک پاسخ مناسب ، مستلزم وجود تجهیزات و منابع مطلوب، نیروهای شجاع و جسور ، بااقتدار ، معتمد و… و صد البته برنامه مناسب است. این سه مقوله در ارتباط با هم و مکمل یکدیگر جهت ارائه پاسخ مناسب به مدیریت خدمات رسانی هستند.

به هر حال ادامه تدوین برنامه‌ها در سطح عملیاتی بازده سریعتری دارد اما همچنان سردرگمی چشم‌انداز ، مانع از اجرای برنامه موفق خواهد شد و منابع و زمان بیشتری نیاز دارد، لذا با توجه به اهمیت موضوع، به این نتیجه رسیدیم که از اسناد بالادستی به پایین‌دستی حرکت نماییم.

با این تفاوت که این‌بار برخلاف برخی رویه‌های رایج که یک گروه بیرونی برنامه‌های راهبردی سازمانها را تدوین می‌کنند؛ توانستیم با حمایت فرماندهان ارشد نظامی فرماندهی کل قوا ، فرماندهان نظامی و انتظامی و ستاد نیروهای مسلح، تدوین این برنامه‌های راهبردی را با استفاده از توان داخلی و استفاده از افراد آگاه به تاکتیکها و تکنیکهای عملیاتی انجام دهیم.

آیین‌نامه جمعیت پس از جمع‌آوری قوانین کشور درخصوص جمعیت بازنگری و پس از آن براساس شرح وظایف فاز پاسخگویی، برنامه پاسخگویی جمعیت تدوین گردید.

میثاق حاجتی مسئول روابط عمومی و پایگاه اطلاع رسانی جمعیت پیشکسوتان دفاع مقدس کشور(رزمندگان ، جانبازان ، آزادگان ، جهادگران سنگرساز بی سنگر ، بسیجیان جان برکف ، خانواده معزز شاهد)

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *