در جلسه کارگروه تخصصی تامین سوخت و مواد نفتی استان:

اولویت‌های اصلی استان خوزستان برای تأمین سوخت مشخص شدند

براساس مصوبه کارگروه تخصصی تامین سوخت استان خوزستان باید علاوه بر دو نیروگاه زرگان و رامین اهواز و همچنین دیگر نیروگاههای تولید برق استان خوزستان لازم است که کار تامین سوخت تصفیه‌خانه‌ها، اپراتورهای تلفن‌همراه، آتش‌نشانی‌ها و نیز جایگاههای سوخت شهری استان هم تحت هر شرایطی در اولویت اصلی قرار بگیرد.

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا در کارگروه تخصصی تامین سوخت و مواد نفتی استان خوزستان که امروز چهارشنبه ۳۰ خرداد ۹۷ در محل سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران خوزستان برگزار شد مجاهد سعدی آل‌کثیر ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده کار ذخیره‌سازی سوخت در کلیه مخازن سوختی آبادان بوسیله نفت‌کش های جاده‌‌پیما ، خطوط لوله و ناوگان ریلی انجام شده است بطوریکه ما تا پایان مهر‌ماه دارای ذخایر کافی خواهیم بود و هیچگونه مشکلی برای تامین سوخت نیروگاههای برقی نخواهیم داشت.

مدیر عامل پخش فرآورده‌های نفتی منطقه آبادان ادامه داد: در مورد نیروگاههای متصل به خط لوله هم تقریبا ۷۰ درصد کار ذخیره‌سازی گاز در آنها صورت گرفته است و مابقی آن نیز ظرف دو هفته آینده انجام خواهد شد.

وی در پایان اضافه کرد: البته در بحث ذخایر استراتژیک و همچنین سوخت دوم صنایع هم ما برطبق نیاز این صنایع و همچنین اطلاعاتی که در این خصوص شرکت گاز به ما می‌دهد ما آمادگی لازم برای تامین سوخت آنها را داریم.

سپس در ادامه این جلسه نیز نعمت‌اله نجفی مدیر عامل پخش فرآورده‌های نفتی اهواز هم خاطر نشان کرد که هیچگونه مشکلی بابت تامین سوخت نیروهگاههای برقی اهواز چه در شرایط عادی و چه در حالت بحران وجود نخواهد داشت.

لازم به ذکر است که در پایان جلسه کارگروه تخصصی تامین سوخت و مواد نفتی استان خوزستان مصوب شد که علاوه بر دو نیروگاه رامین و زرگان اهواز و دیگر نیروگاههای تولید برق استان، کار تامین سوخت تصفیه‌خانه‌ها، اپراتورهای تلفن‌همراه، آتش‌نشانی‌ها و نیز جایگاههای سوخت شهری استان هم باید تحت هر شرایطی در اولویت اصلی قرار بگیرد.