در جلسه مجمع روحانیون انقلابی خرمشهر با فرمانده ویژه آن شهرستان مطرح شد:

پیشروی بی سابقه آب شور دریا در کانال مارد

جلسه مجمع روحانیون با فرماندار ویژه خرمشهر در خصوص معضلات شهرستان برگزار شد

گزارش و عکس عباس مدحجی : مجمع روحانیت انقلابی خرمشهر عصر امروز در حوزه ی علمیه ی سیدالشهدا خرمشهر میزبان فرماندار ، معاونتهای سیاسی-اجتماعی و عمرانی-برنامه ریزی فرمانداری، مسؤلین آبفا و آبفار ،مدیر آب منطقه جنوب و رئیس جهاد کشاورزی خرمشهر بود تا درباره ی مشکل آب شرب و موضوعات دیگر به بررسی بپردازد.

مجمع روحانیت انقلابی شهرستان خرمشهر با بیش از یکسال سابقه ی فعالیت، محوریت جلسه ی امروزش را به دو بخش مسائل فرهنگی و اجتماعی اختصاص داد و تعدادی از روحانیون به بیان سوالات و نقدهای خود پرداختند.

رضاحیدری مدیرحوزه امام صادق (ع)، جعفر ابراهیمی معاونت اموزشی، صالح فضلی روابط عمومی حوزه و فاخر کعبی نیز در جلسه حضور داشتند که حجه الاسلام کعبی شهر را مورد تاخت و تاز دشمن دانست و درباره وضعیت امنیت شهر اظهاراتی داشت. وی همچنین درباره تعیین تکلیف آب شرب نیز به طرح پرسش پرداخت.

محور پرسشهای روحانیون در این جلسه حول موضوعات ذیل بود: سگهای ولگرد، عدم وجود نمازخانه بیمارستان ولیعصر، تیراندازی های مکرر در سطح شهر، تقبل هزینه های درمان بیماران آب شرب بی کیفیت توسط دولت، امنیت ضعیف مناطق محرزی با تیراندازی های مکرر، رایگان کردن آب بهای مصرفی،
عدم دخالت به موقع و موثر نیروی انتظامی در نزاع های خیابانی خصوصا، تکدی گری کودکان در سطح شهر، ورود عراقی ها و گرانی ارزاق و تاثیر بر مهاجرت، عدم همدلی مسولین و عدم حضور یکی از مسولین اصلی شهرستان در نماز جمعه شهرستان، دخالت نماینده در عزل و نصب ها، وضعیت نابسامان گلزار و قبور شهدا، عدم حضور فرماندار در روز عید فطر به حوزه ی علمیه

ولی الله حیاتی فرماندار ویژه خرمشهر در مقام پاسخگو، ضمن اشاره به ارتباط تنگاتنگ مردم و روحانیت، از راه حلهای سه گانه ی مشکل آب شرب گفت. وی همچنین از اختصاص وامهای اشتغال کم بهره خبر داد و گفت درحال پیگیری برای حذف آب بهای مشترکین آبفای خرمشهر است و بخشی از زیرساختهای حضور عراقی ها در منطقه آزاد تهیه شده است.
حیاتی همچنین از فراوانی خرید عراقی ها در ارزاق و شیرینی جات، گوشت سفید و فرش و گلیم خبر داد و افزود برای جلوگیری از کم یاب شدن این موارد در سطح شهر به اداره صنعت و معدن و تجارت راهکار افزایش عرضه کنندگان این ارزاق توصیه شده است. درباره ی گران فروشی هم تا کنون ۷۷ پرونده تخلف در واحد تعزیرات ثبت شده است.

عزیز ساعدی معاون سیاسی-اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان خرمشهر از شروع به کار پیمانکار جمع آوری سگهای ولگرد، ساماندهی متکدیان سطح شهر، آغاز بکار تکمیل و بهبود گلزار شهدای خرمشهر در آینده ی نزدیک خبر داد.

حزباوی مدیر آبفار از اختصاص سه تانکر آب شیرین برای روستاها اطلاع داد. غلامرضا پور جلالی رئیس آبفای خرمشهر ضمن تایید سخنان حرف شنو درباره ذخایر آب سدها و خشکسالی گفت: تاکنون اب شور تا این حد در کانال مارد پیشروی نکرده بود. مصرف آب خرمشهر خیلی بیشتر استاندارد است. مصرف آب استاندار خرمشهر باید ۴۵هزار مترمکعب باشد درحالی که ۹۵هزار متر مکعب است. آب بهای خرمشهر ، ارزانترین آب بهای کل کشور است و ضریب آن بسیار کم است.
حمید مطرودی رئیس جهاد کشاورزی خرمشهر خواستار توجه ویژه به مساله آب شد و گفت: سه هزار و هفتصد هکتار تحت کشت نخیلات شهرستان نیازمند آب مناسب است و خیلی از کشاورزان متضرر شده اند. درآمد اغلب کشاورزان کشتهای دائمی یونجه و سبزیجات از کشاورزی ست و به همین دلیل درصدد جبران زیان آنها هستیم.