۴۵ هزار تن چغندر قند در اندیمشک برداشت شد

خورنا- سید هدایت موسوی افزود: ۴۵ هزار تن محصول چغندر قند از سطح ۶۰۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان برداشت شد و برداشت این محصول در مزارع کشاورزی شهرستان ادامه دارد.

وی بیان کرد : در مجموع یک هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت محصول چغندر قند قرار گرفته که ۸۰۰ هکتار آن هنوز برداشت نشده است.

وی گفت:پیش بینی می شود در مجموع بالغ بر ۱۱۰ هزار تن محصول از سطح این مزارع برداشت و روانه بازار مصرف و کارخانه های فراوری در سایر استان های کشور شود.

موسوی اظهار کرد:کارخانه‌های چغندر قند شهرهای قزوین، کرمانشاه،شهرکرد ، شوش و همدان بیشترین حجم چغندر قند تولید شده در شهرستان اندیمشک را فرآوری می‌کنند.

وی در بخش دیگری از این گفت وگو اظهار داشت : امسال در ۶۵۰ هکتار از مزارع زیر کشت هویج ۲۳ هزار تن محصول ، در ۹ هکتار زیر کشت محصول سیر ۲۲۵ تن محصول ،در ۴۰ هکتار مزارع هزار و ۸۰۰ تن بادمجان و از سطح ۴۴۰ هکتار حدود ۱۰ هزار تن محصول گوجه فرنگی تولید شد.

موسوی همچنین میزان گندم خریداری شده از کشاورزان اندیمشک را بیش از ۶۵ هزار تن عنوان کرد و افزود: برداشت محصول گندم از سطح ۳۵ هزار هکتار مزارع دیم و آبی انجام شده که علاوه بر گندم خریداری شده از کشاورزان بخشی از محصول تولیدی نیز به عنوان خود مصرفی نزد کشاورزان نگهداری می شود.

وی بیان کرد:در توفان و بارندگی فروردین و اردیبهشت مزارع آبی اندیمشک ۲۰ درصد خسارت دید ضمن اینکه مزارع دیم شهرستان هم بر اثر کاهش نزولات آسمانی ۷۰ درصد دچار خسارت شده است.

موسوی بیان کرد:با وجود خسارت وارده به مزارع گندم اندیمشک میزان محصول برداشت شده از مزارع منطقه مطلوب بوده است.

انتهای پیام/