برخورد قضایی با شهرداری اندیمشک در صورت ادامه زباله‌ریزی در بستر رودخانه

خورنا- جلسه کمیته پسماند شهرستان اندیمشک با محوریت زباله سوزی و تعیین مکان جدید دفن زباله، بعد از ظهر امروز در محل فرمانداری اندیمشک برگزار شد.

سعید گماری رئیس اداره محیط زیست اندیمشک وضعیت جمع آوری و محل دفن زباله‌های اندیمشک را نامناسب دانست و اظهار کرد: اگر زباله‌ها به صورت علمی جمع آوری و بازیافت شوند کمتر از ۵ درصد آن باقی می‌ماند.

وی هم چنین روند زباله‌ریزی شهرداری در بستر رودخانه بالارود را نامناسب دانست و افزود: در صورت تکرار این روند بصورت قضایی با آن برخورد خواهیم کرد.

احمد قلاوندی رئیس دانشگاه علمی کاربردی اندیمشک نیز در این جلسه عنوان کرد: طی قراردادی با شهرداری اندیمشک و دانشگاه علمی کاربردی اندیمشک، این دانشگاه وظیفه مکان‌نمایی محل جدید دفن زباله های اندیمشک را برعهده گرفته است.

وی عنوان کرد: کمیته‌ای متشکل از متخصصین در این حوزه تشکیل و سه مکان ارزیابی و انتخاب شده اند که در روزهای آینده مختصات و شرایط آن در اختیار کمیته پسماند شهرستان قرار خواهد گرفت.

کرم صرفه‌جو معاون فرماندار اندیمشک نیز اظهار کرد: سلامت مردم موضوع خیلی جدی و با اهمیتی است که ما در مقابل آن مسئول هستیم و به سادگی از کنار آن نخواهیم گذشت.

وی بیان کرد: با توجه به لزوم توجه به محل دفن زباله های شهرستان، هر چه سریعتر باید نسبت تعیین مکان جدید و جانمایی محل دفن زباله‌ها اقدام کنیم.

محل دفن زباله‌های کنونی اندیمشک مشهور به جارمه چند سالی است که از حد استاندارد گذشته و به وضعیت بحرانی رسیده است.

انتهای پیام/