خنفری فرماندار کارون: رفع فوری بحران بی آبی در دستور کار مستقیم استاندار قرار گرفت

به گزارش خورنا، خنفری: بحران بی آبی کوت عبدالله در جلسه بعداز ظهر روز عید فطر که به بررسی مشکلات بی آبی استان اختصاص داشت را به مسئولین اعلام کردم که با دستور مستقیم استاندار امروز معاونت عمرانی استانداری بهمراه مدیریت بحران و مدیرعامل آبفا اهواز جهت بررسی و برداشتن گامهای اجرایی به منظور مرتفع نمودن بحران کم آبی در اسکله محل آبگیری تاسیسات صنایع فولاد حضور پیدا کردند .

خنفری افزود:نتیجه کاهش دبی آب رودخانه کارون در محل آبگیری تاسیسات شهدای کارون نتیجه کاهش شدید بارندگی در سال های اخیر شاهد بحران بی آبی در کوت عبدالله خصوصا در روزهای گرم امسال بودیم که این مورد در روزهای اخیر وارد فاز جدیدی شده بود که در نهایت مقرر شد تا از اسکله تصفیه خانه صنایع فولاد جهت تامین آب کوت عبدالله کمک گرفته شود.

خنفری در ادامه گفت:جهت برداشت آب از اسکله صنایع فولاد ۱۵۰۰ متر لوله به حجم ۷۰۰ میلی متر برای افق طرح ۵۵۰ هزار نفری سفارش خواهیم داد تا مشکل شهر از این لحاظ مرتفع گردد.

خنفری در ادامه نیز از افزایش پمپاژ تاسیسات آب حیات از ۲ پمپ به ۳ پمپ در روز خبر داد وابراز امیدواری کرد که مشکل افت فشار به حداقل خواهد رسید .
افت شدید فشار آب در تابستان مهمترین چالش کوت عبدالله در تابستان است.