سرپرست سابق اداره فرهنگ و ارشاد رامهرمز و دستیار جوان کنونی مدیر کل ارشاد خوزستان خبرداد :

تاسیس ۶۰۰۰ باشگاه فرهنگی هنری با هدف تقویت دانش عمومی

خورنا | سرویس جوانان: دستیار جوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از تاسیس ۶۰۰۰ باشگاه فرهنگی هنری با هدف تقویت دانش عمومی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برای اجتماعی کردن مبحث مبارزه با مواد مخدر و کنترل آسیب های اجتماعی خبر داد.
محمد سلطانی که در نخستین جلسه ستاد اجرایی طرح تشکیل باشگاه های فرهنگی هنری در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامهرمز سخن می گفت، ضمن اشاره به برخی آسیب های اجتماعی خاطر نشان کرد: با تلاش و جدیت در راستای رسالت خطیر دستگاه های فرهنگی و سیاست های ابلاغی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مصمم هستیم ضمن بهره گیری از ظرفیت های بالقوه دستگاه های ذیربط از جمله، اداره کل امور اجتماعی استانداری، معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت ولیعصر (عج)، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و اداره کل آموزش و پرورش استان، گامی ماندگار و کم نظیر در حوزه آسیب های اجتماعی را به سرمنزل مقصود برسانیم.
مهندس سلطانی ضمن تجلیل از حمایت های دکتر محمد جوروند مدیرکل فرهیخته فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت فرهنگی اداره کل ارشاد از همکاری همه جانبه ، دلسوزانه و متعهدانه آحاد دغدغه مندان حوزه های فرهنگی اجتماعی و مدیران دستگاه های فرهنگی استان تشکر کرد.
عضو کمیته فرهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ضمن تشریح جزئیات طرح، گستره ی استانی، هم افزایی تمامی ظرفیت های استان، هوشمندانه و علمی بودن طرح را از ویژگی های اصلی آن دانست و افزود : این طرح را در ۲۶ شهرستان استان تا پایان سال جاری به اجرا در می آوریم. مهندس سلطانی ادامه داد که برای شهرستان اهواز برنامه ای ویژه داریم و می خواهیم با بهره گیری از زبان گویای هنر به عنوان ابزاری کارآمد و بی بدیل، آحاد مردم را در راه مبارزه با اعتیاد و کاهش آسیبها، بسیج نماییم.
مهندس سلطانی همچنین ضمن برشمردن برخی معضلات فرهنگی شهرستان رامهرمز، خواستار اجرای دو مصوبه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سالهای گذشته جهت ساماندهی تبلیغات محیطی و اماکن عرضه قلیان شد.
سلطانی در تشریح بیشتر طرح، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری ضمن تشکیل ۶۰۰۰ باشگاه فرهنگی با شصت هزار عضو، آموزش های اولیه و تخصصی در حوزه آسیبهای اجتماعی را به تدریج آغاز کنیم.
دستیار جوان مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: در حال رایزنی برای ایجاد بستر همکاری با برخی دیگر از دستگاه ها از جمله اداره کل بهزیستی، اداره کل فنی و حرفه ای، صدا وسیمای استانی، شهرداری ها، سازمان های مردم نهاد و جمعیت هلال احمر استان هستیم.
مهندس سلطانی همچنین با تجلیل از حمایتهای متعهدانه شکراله کلاه کج دستیار محترم استاندار در امور جوانان تصریح کرد: با توجه به جدیت، تلاش و اهتمام ویژه دکتر محمد جوروند، مدیرکل سختکوش فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به ویژه در حوزه های مرتبط با جوانان، دورنمای طرح، روشن و امیدوار کننده خواهد بود و انشاءالله با یک برنامه ریزی دقیق و هوشمندانه در طول سه سال خواهیم توانست، جمع کثیری از مردم استان را در حوزه مبارزه با اعتیاد و کنترل آسیبهای اجتماعی آموزش دهیم.

محمد سلطانی، پیشتر سرپرستی اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان رامهرمز را عهده دار بود.