مدیرکل میراث فرهنگی استان خوزستان:

صادرات صنایع دستی خوزستان در سه سال آینده گردش مالی هفت میلیون دلاری دارد

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به گردش مالی سه میلیون دلاری صادرات صنایع دستی خوزستان در سال 1396 اظهار کرد: امیدواریم که در یک دوره سه ساله با معرفی صنایع دستی، قدمت و پیشینه آن و با بهره‎گیری از توان استان در آموزش و معرفی آن بتوان هرچه سریعتر به گردش مالی هفت میلیون دلار در این حوزه رسید.

خورنا- به مناسبت روز جهانی صنایع دستی علیرضا ایزدی اظهار کرد: به پاسداشت هنر صنایع دستی و این فرهنگ اصیل که در همه اقوام ملل وجود دارد، ۲۰ خرداد به عنوان روزجهانی صنایع دستی برگزیده شده است؛ هنری که یکی از مهمترین بخش‎های آن، اشتغال است.

وی با اشاره به این‎که صنایع دستی برندی برای معرفی فرهنگ جامعه است، از این صنعت به عنوان هنری یاد کرد که می‎تواند برای کشور تولید ثروت کند.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان در ادامه با بیان این‎که پیشینه صنایع دستی ایران در دنیا بی‎نظیر است، ایران را یکی از کشورهای صاحب‎نام و دارای برند در صنایع دستی دنیا دانست و افزود: ایران یکی از پایلوت‎های اصلی صنایع دستی در جهان است که در این میان خوزستان نیز به عنوان مهد تمدن و فرهنگ ایران‎زمین جایگاه ارزنده‌ای در صنایع دستی دارا است.

ایزدی با اشاره به رشته های متنوع صنایع دستی در استان، اظهار امیدواری کرد: بتوانیم صنایع دستی را به سبد خانوار وارد کنیم تا به تبع آن اشتغال ایجاد کنیم چراکه صنایع دستی می‎تواند دغدغه اشتغال را حل کند.

وی تصریح کرد: در سال ۹۶ قریب به سه میلیون دلار صادرات صنایع دستی از استان خوزستان داشتیم که امیدواریم در یک دوره سه ساله بتوانیم با معرفی صنایع دستی، قدمت و پیشینه آن و با بهره‎گیری از توان استان در آموزش و معرفی آن هرچه سریعتر به گردش مالی هفت میلیون دلار در این حوزه دست یابیم.

مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان بیان کرد: اگر بتوانیم فضای عرضه و تقاضا را به دست خود بگیریم و برنامه خوبی برای آن داشته باشیم و از طرفی بتوانیم در حوزه تجاری‌سازی نیز گام‎های موثرتری برداریم، قاعدتا می‎توان افزایش صادرات و کاهش واردات را رقم زد.

ایزدی با بیان این‎که صنایع دستی این قابلیت را دارا است که چارچوب مناسبی برای صادرات و توسعه پایدار باشد به مقوله آموزش در این حوزه اشاره کرد و افزود: بخشی از رسالت آموزش صنعتگران به سازمان میراث فرهنگی و بخشی به مجموعه‎هایی مثل کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی که در تعامل مستقیم با آن‎ها هستیم مربوط می‎شود؛ ضمن این‎که مجموعه آموزش عالی کشور نیز باید در حوزه علمی و تخصصی گام‎های موثری بردارد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *