استاندار خوزستان:

توسعه مناطق استان خوزستان باید به صورت متوازن باشد

استاندار خوزستان ضمن تاکید بر لزوم ایجاد توسعه متوازن در تمامی مناطق استان گفت: ما نمی‌توانیم فقط مناطقی از استان یا شهر را با انجام پروژه‌های عمرانی توسعه دهیم و به دیگر مناطق در این زمینه‌ها کم توجهی کنیم زیرا توسعه زمانی رخ می‌دهد که به صورت پایدار و متوازن باشد.

خورنا-احمدرضارستمی: در مراسم افتتاح فاز اول پروژه رو‌گذر میدان چهارشیر اهواز که امروز پنجشنبه ۲۴ خرداد ۹۷ در تالار اجتماعات شرکت گاز استان خوزستان برگزار شد غلامرضا شریعتی ضمن تبریک پیشاپیش عید فطر اظهار کرد: با توجه به فرارسیدن عید فطر که عید تمامی مسلمین جهان است لازم است که شهرداری اهواز شرایط و مناظر شهری را به نحوی تغییر دهد که احساس شادمانی و سرور این مناسبت در مردم دو چندان شود.

استاندار خوزستان در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از تمامی دست‌اندرکاران انجام پروژه روگذر چهار‌شیر گفت: این پروژه در زمان آقای مقتدایی استاندار سابق و سید خلف موسوی شهردار پیشین اهواز شروع شد که جا دارد در ابتدا از آنها و تمامی اعضای سابق شورای شهر اهواز تشکر کرد و سپس نیز از آقای کتانباف شهردار فعلی و اعضای جدید شورای شهر هم به دلیل مساعدت‌های فراوانی که در امر اتمام آن داشته‌اند نیز تشکر و قدردانی کرد.

وی افزود: البته از آنجایی که تاسیسات و امکاناتی که در منطقه چهارشیر از زیر زمین عبور می کنند خیلی بیشتر از روی زمین است لذا در انجام این پروژه دستگاهها و ادارات مختلفی چون آب و برق، نیروی انتظامی، سپاه، شرکت‌نفت، گاز، مخابرات و غیره هم نهایت همکاری و مساعدت را به عمل آوردند که جا دارد از تمامی آنها نیز صمیانه تشکر و قدردانی کرد.

شریعتی با بیان اینکه فازهای بعدی این پروژه نیز باید هر‌چه سریعتر به اتمام برسد خاطر نشان کرد: امیدوارم که انجام چنین پروژه‌هایی نه تنها به مناطق خاصی از اهواز مختص نباشد بلکه در هر جایی از شهر که گره‌های ترافیکی را احساس می‌کنیم چنین پروژه‌هایی را هم با صلابت و سرعت هر چه تمامتر داشته باشیم.

استاندار خوزستان انجام چنین پروژه‌هایی را در کاهش مصرف سوخت، کمک به پاکی محیط زیست و همچنین سلامت جامعه موثر دانست و توضیح داد: زیرا توقف هر چه بیشتر اتومییلها در پشت چراغهای قرمز نه تنها آلودگی بیشتری را تولید می‌کنند بلکه گره‌های ترافیکی را هم کور‌تر و بالطبع در روح و روان مردم نیز اثرات منفی بسیاری هم بوجود می‌آورند.

وی ضمن تاکید بر لزوم ایجاد توسعه متوازن در تمامی مناطق استان گفت: ما نمی‌توانیم فقط مناطقی از استان یا شهر را با انجام پروژه‌های عمرانی توسعه دهیم و به دیگر مناطق در این زمینه‌ها کم توجهی کنیم زیرا توسعه زمانی رخ می‌دهد که به صورت پایدار و متوازن باشد.

شریعتی در پایان با بیان اینکه تنها راه تامین منابع مالی انجام پروژه‌‌ها دریافت مستقیم پول نقد نیست اظهار کرد: ظرفیت‌های قانونی بسیاری برای تامین منایع مالی انجام پروژه‌های عمرانی وجود دارد که باید از تمامی آنها به نحو احسن استفاده کرد.