شهردار اهواز عنوان کرد:

انجام یک میلیون متر مربع زیرسازی و آسفالت در شهر اهواز/ کوچکترین اخلال در کار شهرداری مشکلات بزرگی را در جامعه ایجاد می‌کند

شهردار اهواز انجام یک میلیون متر‌مربع زیر‌سازی و آسفالت در مناطق مختلف شهر اهواز را در این دوره کار بسیار بزرگی دانست و گفت: امیدواریم که هر‌چه زودتر پروژه پل ولایت که باعث اتصال دو منطقه کوی رمضان به کوی نفت با عبور از پادگان سپاه می‌شود نیز به اتمام برسد و شاهد بهره‌برداری از آن در آینده نزدیک باشیم.

خورنا-احمدرضارستمی: در مراسم افتتاح فاز اول پروژه رو‌گذر میدان چهارشیر اهواز که امروز پنجشنبه ۲۴ خرداد ۹۷ در تالار اجتماعات شرکت گاز استان خوزستان برگزار شد منصور کتانباف گفت: همانطور که استحضار دارید امروزه موضوع ترافیک یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیران شهری در کلیه شهرهای جهان است لذا با توجه به این مسئله احداث تقاطع‌های غیر‌همسطح در فضای شهری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

شهردار اهواز عنوان کرد: هم‌اکنون در کلانشهر اهواز علاوه بر کار ساخت پنج تقاطع غیر‌همسطح که در حال انجام است پل نهم کارون نیز به دستور استاندار خوزستان مجددا فعال شده است و امیدواریم که هرچه زودتر شاهد بهره‌برداری این پروژه مهم شهری باشیم.

وی اضافه کرد: البته به استثنای پل نهم که بر روی کارون ساخته می‌شود پنج پل دیگر نیز به صورت تقاطع همسطح نیز در حال ساخته شدن است که از این پنج پروژه پل‌سازی یا تقاطع همسطح، سه پروژه برای ساخت به مناقصه رفته و دو پل دیگر هم در حال طی کردن فرآیند مطالعاتی خود برای احداث است.

کتانباف یکی از مهمترین فعالیتهای شهرداری را در این دوره، تکمیل جاده‌های کمربندی اهواز دانست و توضیح داد: تکمیل جاده کمربندی از مبداء اتوبان گلستان به سمت مسیر پل فولاد و همچنین از پل فولاد به طرف کارخانه‌جات فولاد تا سمت خروجی ماهشهر هم از جمله دیگر کارهایی است که در این دوره شورای شهر اهواز اکنون در حال انجام است.

شهردار اهواز گفت: پروژه احداث پل روگذر از روی ریل آهن که جدیدا با حضور اعضای شورای شهر و استاندار خوزستان کلنگ‌زنی شد نیز از جمله طرحهایی است که اکنون با مشارکت کارخانه‌جات فولاد اکسین، فولاد خوزستان و شهرداری اهواز نیز در حال انجام است.

وی در ادامه از آغاز کار توسعه و تعریض پل شهید دغاغله اهواز خبر داد و عنوان کرد: پروژه زیرگذر جانبازان به سمت کوی زردشت که مقدمات اجرایی آن انجام شده است انشاالله در هفته آینده عملیات احداث این طرح نیز استارت خواهد خورد.

کتانباف انجام یک میلیون متر‌مربع زیر‌سازی و آسفالت ریزی در مناطق مختلف شهر اهواز را در این دوره کار بسیار بزرگی دانست و گفت: امیدواریم که هر‌چه زودتر پروژه پل ولایت که باعث اتصال دو منطقه کوی رمضان به کوی نفت با عبور از پادگان سپاه می‌شود به اتمام برسد و شاهد بهره‌برداری از آن در آینده نزدیک باشیم.

شهردار اهواز با بیان اینکه در حال حاضر تلاش‌های‌ مستمری به منظور افزایش کیفیت خدمات شهری اهواز صورت می‌گیرد اظهار کرد: از جمله اقدامات دیگری که طی این دوره در شهرداری اهواز صورت گرفته است می‌توان به خرید ۵۲ دستگاه اتوبوس جدید و ۹ دستگاه مینی‌بوس و اضافه کردن آنها به ناوگان حمل و نقل عمومی اهواز اشاره کرد.

وی بیان کرد: خوشبختانه کارهای مطالعاتی که برای ساماندهی ورودهای شهر اهواز از لحاظ ترافیکی و زیباسازی صورت گرفته بود در حال طی کردن روند پایانی خود است و بزودی استارت اجرایی این ساماندهی زده می‌شود.

کتانباف در مورد اقدامات دیگری که توسط شهرداری اهواز در حال انجام است گفت: تکمیل سرای محلات و فرهنگسراها با کاربری فرهنگی و آموزشی، تکمیل و بهره‌برداری از ساختمانهای اداری مناطق ۲ و ۸، تکمیل و احداث ایستگاههای آتش‌نشانی در جهت ارتقای هر چه بیشتر مسائل ایمنی شهروندان و همچنین بازسازی بوستان ۱۸ هکتاری محله مهدیس اهواز نیز از جمله دیگر اقداماتی است که هم اکنون توسط شهرداری و با همکاری دیگر دستگاههای اجرایی در حال انجام شدن است.

شهردار اهواز یادآوری کرد: بنا به تقاضای بنیاد شهید انقلاب اسلامی و همچنین خانواده شهید مدافع حرم هادی کجباف، طرح نامگذاری روگذر چهارشیر به نام این شهید به شورای شهر اهواز پیشنهاد شد که خوشبختانه پس از اینکه مورد استقبال شورا شهر قرار گرفت اکنون به منظور تصویب نهایی به فرمانداری اهواز ارسال شده است که امیدواریم در فرمانداری نیز هرچه سریعتر این طرح مورد تصویب نهایی قرار بگیرد.

وی در پایان شهرداری‌ها را محل خدمت‌گذاری به مردم معرفی کرد و یادآور شد: شهرداری یک نهاد عمومی غیر دولتی است که همیشه به عنوان پیشانی دولت و نظام شناخته می‌شود و از آنجایی که وظایف خیلی مهمی را نیز برعهده دارد، کوچکترین اختلالی در کار این نهاد مشکلات بزرگی را در جامعه ایجاد می‌کند.