رئیس شورای شهر اهواز:

شکست شورا و شهرداری اهواز هیچ سودی برای مردم ندارد

رئیس شورای شهر اهواز با بیان اینکه شکست شورا و شهرداری هیچ سودی برای مردم ندارد یادآوری کرد: از آنجایی که استان خوزستان امروز در شرایط خوبی قرار ندارد و برخی چالش‌ها می‌تواند بر دشواری وضعیت نیز بیافزاید لذا توصیه می‌شود با اولویت قرار دادن منافع مردم ضمن پرهیز از هرگونه حاشیه سازی به حل مسائل و مشکلات مردم اقدام کنیم.

_احمدرضارستمی: به گزارش خورنا محمد جعفر فلسفی در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز چهارشنبه ۲۳ خرداد ۹۷ در محل سالن جلسات شورای شهر اه‍واز برگزار شد با بیان اینکه تمامی اعضای شورای پنجم برای آبادانی شهر اهواز و رفع مشکلات عدیده مردم دارای همدلی و اجماع نظر واحدی هستند اظهار کرد: ما در هنگام تحویل مدیریت شهر اهواز، با انبوهی از مشکلات و بدهی‌های انباشته‌ای مواجه شدیم که در واقع به دلیل حجم و گستردگی آنها به هیچ عنوان قابل بیان نیستند.

رئیس شورای شهر اهواز در ادامه با تاکید بر لزوم نگاه آسیب شناسانه به دوره‌های قبل شورا به منظور تصحیح هر چه بهتر مسیر خدمت رسانی به مردم گفت: تغییرات پی در پی شهردار و وجود حاشیه‌های گوناگون در شهرداری و شورای قبلی اهواز از جمله عواملی بود که در مسیر انجام وظیفه شورای پیشین تاثیرات بسزایی را ایجاد کرده بود و باعث رشد یکسری نارضایتی در بین مردم شد که تا الان ادامه دارد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر شورای پنجم از بدو شروع به کار به منظور حل مشکلات مردم علاوه بر اقدام به برپایی جلسات شورا به صورت مستمر، نشست‌های تخصصی کمیسیون‌ها را نیز به دقت و به شکل فنی برگزار می‌کند.

فلسفی انتقاد صحیح و دلسوزانه رسانه‌ها را بهترین وسیله برای جلوگیری از حاشیه‌ها و برآورده شدن مطالبات مردمی دانست و خبر داد: به منظور ارتباط هر چه بیشتر رسانه‌ها با اعضای شورای شهر یکسری برنامه‌های منسجمی را تدوین کرده‌ایم تا در این نشست ‌ها رسانه‌ها بتوانند به صورت مستقیم نقدهای خود را به اعضای شورا انتقال دهند.

رئیس شورای شهر اهواز اضافه کرد: البته گاهی اوقات برخی نقدها نه تنها جنبه سازندگی ندارند بلکه در جهت حرکت می‌کنند که برخی از اختلاف نظرات طبیعی که گاها بوجود می‌آید را تشدید کنند تا در نهایت بتوانند از چنین فضای ملتهبی به انتقادات سنگینی برعلیه شورا و شهرداری اقدام کنند.

وی با بیان اینکه شکست شورا و شهرداری هیچ سودی برای مردم ندارد یادآوری کرد: از آنجایی که استان خوزستان امروز در شرایط خوبی قرار ندارد و برخی چالش‌ها می‌تواند بر دشواری وضعیت نیز بیافزاید لذا توصیه می‌شود با اولویت قرار دادن منافع مردم ضمن پرهیز از هرگونه حاشیه سازی به حل مسائل و مشکلات مردم اقدام کنیم.

فلسفی در ادامه از وضعیت بد مالی شهرداری خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر شهرداری با انبوهی از تعهدات و مطالبات مالی به ارث رسیده از دوره قبل مواجه است که با تمام وجود در تلاش است از طرق مختلف از جمله دریافت یکسری از تسهیلات نسبت به ادای آنها اقدام کند.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: در سال گذشته از هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان بودجه‌ای که برای اهواز تصویب شد در حدود ۶۰ درصد محقق شد و همچنین از بودجه سال ۹۵ نیز در همین حدود یعنی بین ۵۰ الی ۶۰ درصد شاهد تحقق بودیم که علت آن را باید در بالا بودن هزینه‌های جاری شهرداری دانست.

وی ضمن رد این ادعا که ۹۰ درصد از پروژه روگذر چهارشیر در دوره قبلی شورا و شهرداری اجرایی شده است بیان داشت: در هنگامی که شورا پنجم به روی کار آمد این پروژه هشت ماهی بود که هیچگونه بودجه‌ای به آن تزریق نشده بود و عملا در شرف تعطیلی قرار داشت.

فلسفی با بیان اینکه دادن هرگونه وعده‌های عمرانی باید در چارچوب قوانین و اختیارات باشد خاطر نشان کرد: اگر امسال بتوانیم با دریافت تسهیلات و نیز تقویت منابع مالی شهرداری باعث تحقق کامل بودجه مصوب شهرداری بشویم در حقیقیت خواهیم توانست کارهای عمرانی را در شهر انجام بدهیم و گرنه در غیر اینصورت از آنجایی که شهرداری هیچ گونه توان مالی دیگری ندارد متاسفانه باید گفت تحول عمرانی در شهر صورت نمی‌گیرد.

رئیس شورای شهر اهواز در پایان گفت: البته ما تمامی اعضای شورای شهر و شهرداری اهواز با توجه به ادای سوگندی که در ابتدای فعالیت داشته‌ایم متعهدیم که جزء منافع مردم و رضای خدا چیزی در نظر نداشته باشیم و سعی کنیم که با تلاش و همتی مضاعف بر این ذهنیت‌ اشتباه که شهرداری نمی‌تواند برای مردم کاری بکند خط بطلان بکشیم.