برکت انقلاب در راه خوزستان

خورنا | پدرام کسائی: غلامعباس بهرامی نیا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان:
بنیاد برکت با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و سیصد میلیون تومان به توسعه راههای مناطق کمتر توسعه یافته خوزستان کمک نموده است.

 

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان در گفتگوی اختصاصی با خورنا گفت: سال گذشته با همت استاندار خوزستان و مساعدت بنیاد برکت، تفاهم نامه سه جانبه ای بین بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرائی فرمان امام(ره)، استانداری خوزستان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بمنظور توسعه راهها در مناطق کمتر توسعه یافته خوزستان منعقد شد.
بهرامی نیا در تشریح این تفاهم نامه گفت: سهم مشارکت و اعتبار هر یک از دستگاهها در این تفاهم نامه بشرح: بنیاد برکت ۵۰ درصد، استانداری خوزستان ۲۵ درصد و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز ۲۵ درصد است.
بهرامی نیا شهرستانهایی که پروژه های مشارکتی بنیاد برکت در آنها اجرا می شود را گتوند و بهبهان نام برد و گفت: در شهرستان گتوند پروژه های ساخت پل دو دهنه هشت متری در محور آب بید، تعریض دو دهانه پل کیارس و همچنین احداث کانال کنار جاده و گابیون بندی است و با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و یکصد میلیون تومان در قالب این تفاهم نامه تعریف شده است که پیشرفت فیزیکی این پروژه ها مطلوب است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان در خصوص پروژه های در دست اجرای این تفاهم نامه در شهرستان بهبهان نیز گفت: بهسازی، نگهداری و ایمن سازی راههای روستای دودانگه-حیات آباد، تعمیرات ابنیه فنی روستائی، تهیه تابلوها و علائم ایمنی در محورهای روستائی، نصب تابلوها و علائم ایمنی در محورهای روستائی، خط کشی راههای روستائی، تهیه و نصب شش دستگاه برج نوری، تهیه و نصب یک کیلومتر نیوجرسی و دو کیلومتر گارد ریل از طرح هائی هستند که در قالب این تفاهم نامه در شهرستان بهبهان در حال اجرا می باشند و پیشرفت فیزیکی خوبی دارند.
بهرامی نیا اعتبارات اختصاص یافته جهت انجام این پروژه ها در شهرستان بهبهان را بیش از سه میلیارد و سیصد میلیون تومان عنوان کرد و گفت: با توجه به فعالیت های بنیاد برکت جهت رفع محرومیت زدائی در مناطق کمتر توسعه یافته، اعتبارات فوق بصورت بلاعوض در پروژه ها هزینه خواهد شد و امیدواریم ظرف چهار ماه آینده این پروژه ها اتمام و به بهره برداری برسند.

بهرامی نیا ضمن تشکر از مسئولین ارشد بنیاد برکت اظهار داشت: حمایت این عزیزان و استاندار محترم باعث شد که با انجام پروژه های فوق توسعه بسیار خوبی در راههای مواصلاتی در مناطق روستائی را پس از سالها شاهد باشیم و امیدواریم در آینده بتوانیم از ظرفیت بنیاد برکت در توسعه و رفع محرومیت زدائی در دیگر مناطق استان نیز بهره ببریم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خوزستان در خصوص پروژه احداث سه دستگاه ساختمان پیش ساخته پلیس راه در محورهای مواصلاتی استان گفت: در سطح کشور چهل و هشت دستگاه ساختمان پلیس راه بصورت پیش ساخته در حال احداث می باشد که سهم استان خوزستان سه پاسگاه است که یک پاسگاه در محور اهواز- سربندر به بهره برداری رسیده است و در محور بهبهان – گچساران نیز یک پاسگاه در دست احداث است که پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد دارد و پاسگاه سوم در محور ایذه –دهدز قرار دارد که این پاسگاه نیز پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ درصد دارد و امیدواریم امسال به بهره برداری برسند.
غلامعباس بهرامی نیا در خصوص تجهیز راههای استان به دوربین های نظارتی و کنترل سرعت به خبرنگار خورنا گفت: در حال حاضر حدود ۳۴ دستگاه دوربین نظارتی در سطح جاده های استان داریم که غالباٌ در محورهای مواصلاتی مرزهای شلمچه و چذابه نصب شده اند و پروژه نصب پنج دوربین نظارتی دیگر را در دست اجرا داریم که در دیگر محورهای مواصلاتی نصب شوند که کارهای اولیه آن از قبیل نصب دکل ها انجام شده است .
بهرامی نیا افزود: در خصوص تجهیز جاده های سطح استان به دوربین های کنترل سرعت نیز پروژه نصب ۳۲ دوربین کنترل سرعت را در دست اجرا داریم و پایه های آنها نیز تهیه شده که تلاش داریم در سال جاری کار نصب آنها به اتمام رسیده و بهره برداری برسد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *