از سوی وزیر نفت دستورالعمل ساماندهی و ترمیم حقوق و مزایای کارکنان قرارداد موقت صنعت نفت ابلاغ شد

فضل اله ترحم | خورنا : ضوابط ساماندهی وضع پرداخت حقوق و مزایا و بهبود معیشت نیروهای قرارداد مدت موقت صنعت نفت از سوی وزیر نفت ابلاغ شد.

در ابلاغیه بیژن زنگنه وزیر نفت آمده است :

«در خصوص ساماندهی وضعیت پرداخت حقوق و مزایا به نیروهای قرارداد مدت موقت و بهبود وضع معیشت ایشان موارد زیر را (علاوه بر اضافات حقوق ابلاغی اعمال شده برای سال ۱۳۹۷) که به تصویب شورای اداری و استخدامی صنعت نفت رسیده، جهت پیگیری و اجرا توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارتخانه و چهار شرکت اصلی ابلاغ می‎کند:

۱- به کلیه نیروهای مدت موقت که در انتهای سال‌های ۹۵ و ۹۶ کمک رفاهی پرداخت شده، از سال جاری نیز این کمک به صورت علی‌الحساب با همین عنوان بر اساس ضوابط سال ۱۳۹۶ با در نظرگرفتن افزایش متناسب سالانه، به صورت ماهانه و مستمر پرداخت و در پایان سال تسویه حساب می‎شود.

۲- به تمامی نیروهای مدت موقت، متمم کمک رفاهی و ایاب و ذهاب متناسب با کارکنان رسمی، علاوه بر کمک رفاهی بند ۱ تعلق می‎گیرد.

۳- برای تمامی نیروهای مدت موقت به تناسب فعالیت و شرکت محل کار، حداقل میزان پرداختی (کف حقوق) با توجه به شرایط بازار کار و معیشت توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی با همکاری چهار شرکت اصلی جمع‌بندی و پیشنهاد شود. پیشنهاد نهایی در این خصوص پس از تایید توسط شورای اداری، جهت ابلاغ ارائه شود.

۴- برای تمامی نیروهای مدت موقت و افراد تحت تکفل آنها، بیمه تکمیلی درمان در نظر گرفته شود. ۸۰ درصد مبلغ بیمه تکمیلی توسط کارفرما و مابقی در صورت تمایل این همکاران به استفاده از بیمه توسط خودشان پرداخت شود. پوشش بیمه‎ای مورد نظر بایستی به تایید شورای اداری برسد. همچنین باید به نحوی برنامه‎ریزی شود که افراد مشمول بیمه تکمیلی موضوع این بند، در صورت تمایل بتوانند در چارچوب این بیمه از خدمات مشابه در واحدهای درمانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت استفاده نمایند.

۵- برای تمامی نیروهای مدت موقت، امکان بیمه عمر با پرداخت ۵۰ درصد سهم بیمه توسط کارفرما فراهم شود. پوشش بیمه‎ای مورد نظر بایستی به تایید شورای اداری برسد. در صورت استفاده نکردن از این امکان، مبلغ سهم کارفرما (به میزان ۵۰ هزار تومان در ماه در سال ۱۳۹۷) به این افراد پرداخت خواهد شد.
۶- کارکنان مدت موقت نیز همانند کارکنان مدت معین می‎توانند در حد اعتبارات مصوب و امکانات هر شرکت، از خدمات باشگاه‌ها و دیگر امکانات رفاهی، فرهنگی و ورزشی شرکت محل خدمت خود استفاده نمایند.

۷- کلیه نیروهای مدت موقت بر اساس نیاز شغلی و در حد اعتبارات مصوب و امکانات هر شرکت از امکانات و برنامه‎های آموزشی آن بهره‎مند می‎گردند.

۸- کلیه نیروهای مدت موقت می‌توانند از دو ماه علی‎الحساب حقوق طبق ضوابط مربوطه بهره‎مند گردند.

۹- فرم قرارداد نیروهای مدت موقت باید توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، بر مبنای این ابلاغیه، مصوبات دولت و آیین‎نامه‎های اداری و استخدامی صنعت نفت مورد بازنگری قرار بگیرد.

۱۰- پیرو تصمیمات پایه‎ای متخذه، وضعیت حقوق نیروهای مدت موقت که در گروه‎های شغلی اصلی تخصصی که به صورت مستقیم در عملیات تولید و بهره‎برداری چهار شرکت اصلی مشغول به کار می‎باشند (مانند نیروهای اصلی تخصصی شاغل در زنجیره واحدهای بهره‎برداری، کارخانه‎های گاز و گاز مایع، واحدهای جمع‌آوری و تفکیک گاز، واحدهای تزریق گاز، زنجیره حفاری، سکوهای دریایی، پالایشگاه‎های نفت و گاز، ایستگاه‎های تقویت فشار گاز، تلمبه‎خانه‎های نفت، پایانه‎های صادراتی) باید در تناسبی منطقی با نیروهای رسمی توسط معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی با همکاری مدیران توسعه منابع انسانی چهار شرکت اصلی تنظیم و برای تصویب به شورای اداری صنعت نفت پیشنهاد شود. گروه‎ها و رسته‎های شغلی پیشنهادی توسط شرکت‎های اصلی می‎بایست در چارچوب فوق، به تصویب شورای اداری رسیده و همراه با پیشنهاد ترمیم برای ابلاغ ارائه شود.

۱۱- معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و مدیران توسعه منابع انسانی چهار شرکت اصلی باید اقدامات فوق را به نحوی به انجام برسانند که بندهای ۱ تا ۹ را تا پایان تیر ماه سال ۱۳۹۷ و بند ۱۰ را تا نیمه شهریور ماه ۱۳۹۷ عملیاتی نمایند. در هر حال زمان اجرای همه پرداخت‎های اضافی موضوع این ابلاغیه، ابتدای اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ خواهد بود و پرداخت‎های انجام نشده باید حداکثر پیش از اتمام شهریور ماه ۱۳۹۷ متناسباً به حساب کارکنان ذیحق واریز شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • دانیال پس پیمانکاری ها چرا جا ندارن اینجا
  • دانیال چرا ما پیمانکاری ها باید هر ماه نگران از دست دادن کارمون باشیم