احداث نخستین سد لاستیکی خوزستان در هندیجان

خورنا : بهروز فرج‌الهی اظهار داشت: به‌ دلیل کاهش شوری آب رودخانه زهره هندیجان و جلوگیری از هدر رفت آب این رودخانه به دریا، عملیات احداث سد لاستیکی در دهانه رودخانه زهره انجام می‌شود.
به گزارش خورنا و به نقل از فارس، وی افزود: این سد که نخستین سد لاستیکی استان است با طراحی و عملیات بسیار گسترده احداث خواهد شد.
فرماندار هندیجان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های تجاری، صیادی، کشاورزی و گردشگری این شهرستان می‌توان با راه‌اندازی این سد توسعه بیشتری به رونق اقتصادی منطقه بخشید.
وی خاطرنشان کرد: مرحله مطالعات احداث سد لاستیکی انجام شده و به‌زودی شاهد اجرای عملیات آن خواهیم بود.
فرج‌الهی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح می‌توان کمک خوبی به آب شرب شهرستان کرد گفت: کاهش فرسایش در رودخانه پرشیب، جداسازی آب آلوده و شور، کمک به آبیاری نخیلات و اراضی کشاورزی از دیگر مزایای احداث این سد عظید است.
وی یادآور شد: با توجه به نامگذاری امسال با نام جهاد اقتصادی باید در حد توان از امکانات موجود بهره مطلوب و استفاده حداکثر را برده و زمینه‌های پیشرفت و ارتقای سطح اقتصادی و اجتماعی منطقه را رقم زد.
فرماندار هندیجان با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های جوانان این منطقه مسئله اشتغال است افزود: باید با تعامل و همفکری مسئولان همه دستگاه‌های اجرایی شهری و استانی زمینه‌های اشتغال را در منطقه فراهم کرده و معضل بیکاری را در هندیجان رفع کرد.
به گفته وی مدیران دستگاه‌ها باید با جذب اعتبارات لازم همت لازم را کرده و در صورت عدم جذب اعتبارات، مسئولیت به عهده مدیر اجرایی است.
فرج‌الهی در پایان اظهار داشت: امیدواریم به‌زودی شاهد پیشرفت و شکوفایی بخش‌های دیگر منطقه در راستای حل مشکلات آن باشیم.