موانع کشت گلخانه‌ای در اندیمشک رفع شد

خورنا – سید هدایت‌اله موسوی ظهر امروز در کارگروه اشتغال شهرستان اندیمشک عنوان کرد: باید از ظرفیت اراضی کشاورزی در زمینه ایجاد اشتغال پایدار با برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری استفاده کرد.

وی صنایع تبدیلی کشاورزی را راه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی خواند و تصریح کرد: با توجه به خاک حاصل‌خیز و تولید انواع محصولات کشاورزی می‌توان با ایجاد کارگاه‌های فراوری محصول کشاورزی گامی مهم و بلند به سوی رونق اقتصادی شهرستان برداشت.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به بازار مطلوب خرید گیاهان دارویی در کشور و بازهای جهانی گفت: کشت گیاهان دارویی و صادرات این محصول ارزآوری به همراه دارد و نیز فرآوری آن می‌تواند اشتغال را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به برداشت موانع مجوزات در زمینه کشت گلخانه‌ای اظهار کرد: موانع تولید و کشت گلخانه‌ای در هر مساحت رفع و زمینه مناسب برای استفاده از تسهیلات پیش‌بینی مهیا شد که امیدوار هستیم از این طریق شاهد رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال پایدار در شهرستان شویم.

موسوی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در معرفی زمینه‌های اشتغال و ظرفیت‌های شهرستان گفت: شیوه‌های نوین کسب و کار و بازارهای جدید را باید با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها به جوانان معرفی و در معرفی ظرفیت‌ها و استعداد شهرستان کارشناسان مجموعه جهاد کشاورزی آماده راهنمایی و مشاوره به علاقه‌مندان و بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری است.

احمد منصوری رئیس کمیته امداد اندیمشک نیز با اشاره به لزوم توانمندسازی مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: ۴۰۶ مورد تسهیلات برای توانمندسازی مددجویان کمیته امداد در سال ۹۶ پرداخت و ۴۵ مورد دیگر نیز در انتظار دریافت تسهیلات هستند که موانعی در زمینه ضمانت‌ها به وجود آمده که امیدوار هستیم موانع مرتفع شود.

وی، عدم شناسایی کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان مرجع آموزشی از سوی فنی‌وحرفه‌ای را از مشکلات در صدور گواهی آموزش مددجویان کمیته امداد اعلام و تصریح کرد: کمیته امداد در بحث آموزش مددجویان به صورت حرفه‌ای و علمی ورود کرده اما متاسفانه مجوزات قانونی در فنی‌حرفه‌ای مانع از صدور گواهی برای آموزش دیدگان می‌شود و این امر مشکلاتی را برای مددجویان و کمیته امداد به همراه آورده است.

انتهای پیام/