برگزاری جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان امیدیه

اسداله ترحم / خورنا – به گزارش روابط عمومی فرمانداری امیدیه، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان به ریاست سید مهران رفیعی فرماندار امیدیه، در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

فرماندار شهرستان امیدیه در این جلسه ضمن قدردانی از تلاشهای رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان در ایجاد بسترهای مناسب ترویج فرهنگ مطالعه خاطر نشان کرد: این تلاشها و جدیت موجب وفاق و همدلی در توسعه زیرساختهای حوزه مطالعه و ترویج خواندن در شهرستان شده و بسیاری از مشکلات در این بخش با پیگیری مستقیم رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان به نتیجه لازم رسیده است.

سید رفیعی فرماندار شهرستان گفت: سوق دادن جامعه به سمت مطالعه و کتابخوانی را عامل بازدارنده قوی برای کاهش ناهنجاریهای اجتماعی عنوان کرد و گفت: همه مسئولین شهرستان باید در جهت فرهنگ کتاب خوانی و گسترش آن تلاش کنند.

وی با اشاره به فوائد مطالعه و اینکه چگونه از کتاب استفاده کنیم گفت: مطالعه یک فرآیند ذهنی است که پایه های مهارت را می سازد ، بر خلاف تصاویر دیداری هنگام مطالعه  فکر بیشتری هزینه و از هوش خود بیشتراستفاده می کنیم.

محمدرضا شکاری رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان امیدیه اقدامات اخیر نهاد کتابخانه های عمومی در ایجاد  لذت خواندن میان اقشار مختلف مردم را بسیار ارزنده و موثر دانست و گفت: برخلاف رسالت اصلی این نهاد، امروز کتابخانه های عمومی یکی از مهمترین اماکن ایجاد انگیزه برای مطالعه در جامعه بخوبی عمل می کند. شکاری ضمن ارائه گزارش سال گذشته و برنامه های سال جاری از همکاری شهرداران امیدیه و جایزان تقدیر کرد.