راه‌اندازی قطار ۵ ستاره‌ در مسیر اهواز-اندیمشک

میرحسن موسوی‌ با اشاره به برنامه‌ریزی‌ سال‌ جاری شرکت راه‌آهن در حوزه مسافری ریلی اظهار داشت: در ۲ زمینه، اقدامات مهمی در بخش مسافری دنبال می‌شود که یکی از آنها ارتقا کیفیت خدمات ایستگاهی و دیگری افزایش کمیت قطارهای مسافری است.

وی افزود: قرارداد تامین یک‌هزار دستگاه ناوگان بین‌شهری با روسیه و قرارداد تامین ۴۵۰ دستگاه واگن ریل باس برای قطارهای حومه‌ای، تامین اعتبار برقی کردن خط تهران – مشهد و شروع عملیات قطار سریع‌السیر تهران‌ _ قم – اصفهان از جمله گام‌هایی است که شرکت راه‌آهن در بخش ارتقای کمیت در بخش مسافری برداشته است.

معاون مسافری راه‌آهن‌ با بیان اینکه برای ارتقا ناوگان در سال ۹۵، تعداد زیادی از واگن‌های بالای عمر از ۴۵ سال را از رده خارج کرده‌ایم، گفت : در سال ۹۶ نیز واگن‌های بالای ۳۰ سالی را که بازسازی سطح یک آنها انجام نشده و به لحاظ ایمنی امکان سیر نداشتند از رده خارج شده است.

موسوی بیان کرد: واگن‌های نو و بازسازی شده در شبکه و برای جابه‌جایی مسافر و بار در این مسیر جایگزین شده‌اند.

معاون مسافری راه‌آهن‌ با اشاره به راه‌اندازی قطار ۵ ستاره‌ لوکس در مسیر اهواز-اندیمشک، افزود: در محور جنوب و اداره کل راه‌آهن زاگرس، قطار محلی دورود – اندیمشک را اضافه کرده‌ایم و قطارهایی را که در این مسیر کیفیت نامطلوب داشتند، به ۴ تخته لوکس تبدیل شده‌اند که در حال حاضر هر روز از اهواز به اندیمشک و تهران و بالعکس در حال تردد است.

انتهای پیام/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • علیرضا آژنگ سلام . چند روز پیش بعد از سالها با قطاری که اسمش ۴ تخته لوکس بود از اندیمشک به تهران آمدم . فکر میکنم این قطار باید در مقابل قطارهای محلی قدیمی تعظیم بکند . تنها حسنش ۴ تخته بودن است که همین هم توجیهی شده بود برای گرانتر کردن بلیط آن .