هشدار استاندار خوزستان به سازمان آب و برق؛ مجوز پرورش ماهی در قفس صادر نشود، وزیر نیرو را به این قضیه وارد می‌کنم

استاندار خوزستان: اگر سازمان آب و برق خوزستان مجوز پرورش ماهی قفسی را در پشت سدهای استان خوزستان صادر کند که هیچ و گرنه مجبور می‌شوم وزیر نیرو را به این قضیه وارد کنم چون این مسئله حق جوانان خوزستانی است که به هیچ عنوان اجازه سلب آن را نمی‌دهم.

احمدرضارستمی:  به گزارش خورنا در نشست شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی استان غلامرضا شریعتی ضمن انتقاد از عملکرد سازمان آب و برق خوزستان در حوزه آبزی پروی گفت: چرا باید بعد از دو سال که فعالین آبزی‌پروی استان تمامی مدارک مورد نیاز صدور مجوزهای پرورش را تحویل داده‌اند ولی هنوز پروانه‌های آنها تمدید نمی‌شود. آیا با اعمال این سخت‌گیری‌های بی‌جا نباید به این نتیجه رسید که یکی از عوامل عدم بهبود فضای کسب و کار استان، سازمان آب و برق خوزستان است؟

استاندار خوزستان در مورد مجموعه آبزی پروری چوئبده اظهار کرد: با توجه به اینکه طبق بررسی‌های به عمل آمده میزان شوری آب در این منطقه ۲/۵ برابر حد مجاز بوده یعنی ۲۵ppt است لذا سازمان آب و برق باید هر چه سریعتر مجوز استفاده از آب دریا را برای پرورش دهندگان منطقه صادر و از دریافت هرگونه آب‌بهایی نیز خودداری کند.

وی اضافه کرد: البته در بحث صدور پروانه‌های فعالیت پرورش دهندگان ماهی آزادگان و شهید احمدیان نیز سازمان آب و برق خوزستان نیز باید نواقص پرونده‌های آنها را مشخص و به پرورش دهندگان اعلام کند و سپس نتیجه کار را هم در جلسه بعدی شورای گفتگو دولت با بخش خصوصی استان گزارش دهد.

شریعتی در خصوص ممانعت سازمان آب و برق خوزستان از انجام پروژه‌های”پرورش ماهی در قفس” در پشت برخی از سدهای استان گفت: ما در بحث سد کارون به دلیل داشتن مصرف آشامیدنی آب آن، ممانعت سازمان آب و برق را به جا می‌دانیم ولی در مورد سد مارون که استفاده نوشیدنی ندارد به هیچ عنوان این حرکت سازمان را تایید نمی‌کنیم.

استاندار خوزستان در ادامه از سیاست یک بام و دو هوای سازمان آب و برق خوزستان در این خصوص انتقاد کرد و افزود: اینکه برخی استانها چون بوشهر، چهارمحال و بختیاری و لرستان میتوانند به این نوع کار پرورشی اقدام کنند و پرورش دهندگان خوزستانی توسط سازمان آب و برق خوزستان از این کار منع می‌شوند بیشتر به لجاجت شباهت دارد.

وی اضافه کرد: البته سازمان آب و برق خوزستان قبلا شرط دادن مجوز به پرورش دهندگان ماهی را مصوبه شورا و نیز ارائه حکم مستقیم از سوی استانداری خوزستان عنوان کرد ولی حتی با اینکه تمامی این شروط اجرایی شد اما باز سازمان آب و برق خوزستان از دادن مجوز برای پرورش ماهی در پشت سدهای استان شانه خالی کرد.

شریعتی ضمن توصیه به سازمان آب و برق خوزستان که خود را حکومتی جداگانه از وزارت نیرو تصور نکند اظهار کرد: این حرکت سازمان آب و برق خوزستان که نسبت به دادن مجوز‌های پرورش ماهی در قفس در پشت سدهای استان خودداری می‌کند به واقع برخلاف سیاستهای وزارت نیرو است که نسبت به دادن اینگونه مجوزها، خط قرمز کمتری را برای خود قائل می‌شود.

استاندار خوزستان در پایان گفت: متأسفانه اِعمال اینگونه ممانعت‌ها علاوه براینکه فرصتهای شغلی زیادی را از بین می‌برد باعث افزایش بیکاری در جامعه نیز می‌شود لذا در رابطه با پرورش ماهی در قفس، اگر سازمان آب و برق خوزستان مجوز پرورش ماهی را در پشت سدهای استان صادر کند که هیچ و گرنه مجبور می‌شوم وزیر نیرو را به این قضیه وارد کنم چون این مسئله حق جوانان خوزستانی است که به هیچ عنوان اجازه سلب آن را نمی‌دهم.