نهمین سالگرد ارتحال آیت الله حاج شیخ مرتضی انصاری (ره) در اهواز برگزار شد

احمدرضارستمی: به گزارش خورنا مراسم نهمین سالگرد ارتحال آیت الله حاج شیخ مرتضی انصاری(ره) شامگاه شنبه ۱۹ خرداد ماه با حضور آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان و جمعی از احاد مردم استان خوزستان درحسینیه سیّد زعلان اهواز برگزار گردید .

لازم به ذکر است که آیت‌الله حاج شیخ مرتضی انصاری(ره) فرزند ارشد موسس حوزه علمیّه اهواز آیت‌الله العظمی آقا شیخ میرزا محمد جعفر انصاری(ره) بوده که وی علاوه بر تلمذ در محضر پدر، از حضور در محضر آیات عظامی چون سیّد ابوالقاسم خویی، سیّد محسن حکیم و سیّد محمود شاهرودی نیز کسب فیض کرده است.

گفتنی است که این عالم ربانی اجازه اجتهاد خود را از حضرات آیات عظام شیخ محمد حسین کاشف الغطا و آقا شیخ محمد مهدی سبط الشیخ انصاری دریافت کرده بود.

آیت‌الله حاج شیخ مرتضی انصاری(ره) تالیفاتی نیز در علم فقه و اصول دارند که از آن جمله می‌توان به شرح المرتضی علی عروه الوثقی، بحث مطلق و مقید و مجمل و مبین و نیز یک رساله توضیح المسائل که به احترام اساتید خود هیچوقت منتشر نکرده‌اند و همچنین کتاب زندگانی و شخصیت شیخ انصاری که از جمله کتب مرجع و مورد استفاده محققین است، اشاره کرد .

این فقیه وارسته سرانجام در سال ۱۳۸۸ شمسی و در سن ۸۴ سالگی دارفانی را وداع گفت و پیکر مطهر ایشان با حضور پرشور مردم خوزستان و علما و طلاب پس از تشیع در اهواز، در کنار مرقد مطهر والدشان در حرم علی بن مهزیار به خاک سپرده شد.