رئیس اتاق بازرگانی اهواز:

بیش از ۱۶ هزار نفر در بخش آبزیان استان خوزستان اشتغال دارند

رئیس اتاق بازرگانی اهواز اشتغال ایجاد شده در بخش آبزیان استان را رقم قابل توجهی دانست و عنوان کرد: در حدود ۱۶ هزار و ۶۲۸ نفر در استان خوزستان در بخش آبزیان فعالیت می‌کنند یعنی به ازای هر هکتار، سه نفر در این بخش مشغول به کار هستند.

_خورنا-احمدرضارستمی: در بیست و پنجمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان خوزستان که شامگاه شنبه ۱۹ خرداد ۹۷ در سالن شهید رجایی استانداری خوزستان برگزار شد شهلا عموری گفت: اصلی ترین موضوعی که در جلسه امروز مورد بررسی واقع می‌شود، بحث و تبادل نظر پیرامون مشکلات مربوط به حوزه پرورش دهندگان آبزیان استان است.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز عنوان کرد: از آنجایی که حوزه آبزیان یکی از مهمترین بخشهای تولیدی استان است و نیز چرخه تولید تا صادرات بسیار گسترده‌‌ای‌ هم در خوزستان دارد، لذا به منظور حل مشکلات موجود در این چرخه، اتاق بازرگانی اهواز کارگروهی را در این خصوص در زیر مجموعه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان تشکیل داده‌ که این کارگروه تا الان علاوه بر برگزاری چندین جلسه، موفق به تصویب مصوباتی هم شده است.

وی تصریح کرد: از جمله مسائل مهمی که تاکنون در جلسات این کارگروه مطرح و مورد بررسی اعضا واقع شده‌ است می‌توان به موضوعاتی چون آب‌ بهاء، لزوم افزایش تنوع گونه‌های پرورشی و استفاده از ارقام پرمحصول آبزیان و نیز لزوم بکارگیری شیوه‌های نوین آبزی‌پروری و همچنین بررسی مشکلات مربوط به واحدهای پرورش‌دهنده آبزیان اشاره کرد.

عموری از صادرات ۳۹ هزار تن ماهی خوراکی‌تازه به کشورهای عراق، کویت و عمان در سال ۹۶ خبر داد و افزود: همچنین خوزستان در سال گذشته نیز توانسته علاوه بر ارسال پنج تن ماهی خوراکی منجمد به تهران و بوشهر، در حدود ۷۲۰ تن میگوی‌ تازه و منجمد نیز به کشورهای کویت و قطر هم صادر کند.

دبیر شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی خوزستان ادامه داد: البته در فروردین‌ماه امسال هم‌ استان خوزستان نه تنها ۹۰۶ تن ماهی خوراکی تازه به کشورهای عراق، کویت و عمان صادر کرده است بلکه توانسته در حدود ۳۰ تن هم صادرات میگو تازه به کشورهای کویت و قطر داشته‌ باشد.

وی در پایان اشتغال ایجاد شده در بخش آبزیان استان خوزستان را رقم قابل توجهی دانست و عنوان کرد: در حدود ۱۶ هزار و ۶۲۸ نفر در خوزستان در بخش آبزیان فعالیت می‌کنند یعنی به ازای هر هکتار، سه نفر در این بخش مشغول به کار هستند.