۴خرداد حماسه “موشک و مقاومت”؛ مسیر توسعه ایران اسلامی از توجه به گفتمان ولایت فقیه می‌گذرد

خورنا- شهرستان دزفول در هشت سال دفاع مقدس، پذیرای ۱۷۶ موشک، ۲ هزار و ۵۰۰ گلوله توپ و ۳۳۱ راکت هواپیمای بعثی بود و به بیش از ۱۹ هزار واحد مسکونی و تجاری دزفول با حمله های وحشیانه صدام، آسیب رسید.

دزفول که در هشت سال دفاع مقدس با اهدا ۲ هزار و ۶۱۰ شهید به انقلاب شکوهمند اسلامی، نام خود را در تاریخ پر افتخار انقلاب به ثبت رسانده بود در این مدت، بیش از ۲۵۰ شهید از سه روز تا ۱۰ سال سن را تقدیم انقلاب اسلامی کرد تا نام مقاومت و دزفول یک معنا و مفهوم، داشته باشند.

امام خمینی (ره) نیز پس از مقاومت جانانه مردم دزفول در برابر دشمن بعثی و پس از ثبت افتخارات گسترده در این زمینه و در پنجم اردیبهشت سال ۶۲ در پیامی به مردم دزفول، فرمودند: شما دزفولی ها امتحان دادید و از این امتحان خوب بیرون آمدید، شما دِین خود را به اسلام ادا کردید.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز هم در دیدار مسئولان و دست‌اندرکاران اردوهای راهیان نور کشور در خصوص مقاومت و پایداری مردم دزفول در دوران دفاع مقدس، فرمودند: « این که مرحوم قاضی در دزفول ماند و موجب شد که مردم در دزفول بمانند و با این همه موشکی که به دزفول زدند، دزفول تخلیه نشود، راز آن اینجا است، چون اگر دزفول از سکنه خالی می شد، گرفتن آن آسان بود».

جای جای دزفول عطر ایمان و افتخار را به خود دیده است

حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی، اظهار داشت: مردم دزفول در ۸ سال دفاع مقدس و پس از حمله های گسترده دشمن هرگز از خط و مشی انقلاب و هدف والای اسلامی خود و راه اهل بیت(ع)، عقب نشینی نکردند.

وی با اشاره به شهادت ده ها زن و کودک بی دفاع در حمله های دشمن بعثی به دزفول، گفت: مردم دزفول برای دفاع از مسیر الهی خود ذره ای عقب نشینی نکرده اند و همواره پشتییان انقلاب و اسلام و راه ولایت و منطق اهل بیت(ع) بوده اند.

امام جمعه دزفول توجه به حماسه های مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس را ضروری دانست و افزود: ما باید جوانان و تمام اقشار اجتماعی را با حماسه های مردم دزفول در هشت سال دفاع مقدس آشنا و بیش از گذشته پیام چهارم خرداد را به گوش جهانیان برسانیم.

وی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس و پس از حمله های گسترده دشمن به دزفول بسیاری از مناطق این شهرستان آسیب دید و به همین جهت و به جرات می توان گفت، جای جای دزفول عطر ایمان و افتخار را به خود دیده است و همین مقوله لزوم توجه به مباحث فرهنگی را در این شهرستان بیش از گذشته مطرح و بیان می کند.

مسیر توسعه ایران اسلامی تنها از راه اهل بیت(ع) و توجه به گفتمان ولایت فقیه می‌گذرد

عباس پاپی زاده نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم دردزفول، بیان کرد: برای تقدیر از مردم دزفول باید بیش از گذشته به حماسه چهارم خرداد توجه و سعی بر توسعه دزفول در همه زمینه ها، داشت.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: به همین جهت پیگیری ها و اقدامات گسترده ای آغاز شده است تا دزفول و مردم این شهر پر افتخار با آبادانی خود در مسیر توسعه، گام هایی بلند و مستحکم بردارند.

مجتبی تمدنی نیز، گفت: جوانان ایران اسلامی باید بیش از گذشته و هر زمانی به پیام چهارم خرداد و دیگر حماسه‌های انقلابی و اسلامی مردم شهرهای مختلف ایران در هشت سال دفاع مقدس، توجه داشته باشند و در مسیر توسعه گفتمان اسلام و انقلاب، تلاش کنند.

این شهروند دزفولی با بیان این که رزمندگان مدافع حرم این راه را به خوبی شناخته و در مسیر تحقق اهداف والای خود گام برداشته‌اند، ادامه داد: مسیر توسعه ایران اسلامی تنها از طریق راه اهل بیت(ع) و توجه به گفتمان ولی فقیه می‌گذرد و غیر از این هیچ ایده و تفکری پیروز نمی‌شود چرا که این مردم، جز این راه و منطق چیزی را انتخاب نکرده و برای تحقق آن، جانانه مجاهدت نمی‌کنند.

گزارش: محمد امین جمشیدی

انتهای پیام/