مطالعه طرح جامع مقابله با ریزگردها در خوزستان عملیاتی شود

خورنا- غلامرضا شریعتی ظهر امروز و در نشست بررسی و افتتاح طرح‌های عمرانی اداره کل راه آهن زاگرس، اظهار داشت: امروز شهرستان اندیمشک، یکی از شهرهای مهم و پویای استان خوزستان بوده و مسیر توسعه و عمران خود را با شتاب طی می‌کند.

وی با بیان این که راه آهن نقش و قدمتی تاریخی در این شهرستان دارد، گفت: وجود راه آهن و دسترسی ریلی و جاده‌ای اندیمشک به مسیرهای برون شهری وبرون مرزی، اجرای بسیاری از طرح‌های عمرانی و اقتصادی را در این شهرستان، توجیه پذیر می‌کند.

استاندار خوزستان با اشاره به اهمیت اقتصادی استان و نقش خوزستان در توسعه کشور، عنوان کرد: توسعه استان خوزستان توسعه کشور است و باید برای ایجاد زمینه و تحقق اهداف اقتصادی خود در استان تلاش و کوشش کرد اما باید بدانیم مسیر عمران خوزستان با استفاده از ظرفیت موجود در شهرهای استان، امکان پذیر می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان اندیمشک، افزود: با عمران اندیمشک و استفاده از ظرفیت‌های شهرستان، مردم طعم اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی رامی‌چشند و امکان توسعه خوزستان در حوزه‌های مختلف اقتصادی، بیش از گذشته فراهم می‌شود.

شریعتی اتصال راه آهن اندیمشک به ایلام و کردستان را ضروری دانست و بیان کرد: باید ظرفیت‌های موجود استان در حوزه ریلی و انتقال کالا را جدی و نیازهای آن را در کم‌ترین زمان ممکن، رفع کرد.

وی توجه به علم و فناوری را یکی دیگر از نیازهای مهم خوزستان در مسیر پیشرفت دانست و گفت: مطالعه و مقابله با ریزگردها یکی از مهم‌ترین اهداف استان در حوزه تأمین نیازهای شهروندان است.

استاندار خوزستان ادامه داد: در اجرای این طرح، اولویت به کارگیری و استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان و پوشش بیش از ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی استان خوزستان در شهرها و مناطق مختلف آن است.

انتهای پیام/