ادعای آمریکا و صهیونیست‌ در توجیه جنایت‌های خود در فلسطین یک نیرنگ بزرگ است

خورنا- حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصطفی حسینی نوری روز قدس را یادگار ارزشمند امام راحل و راه ماندگار مقام معظم رهبری دانست و اظهار داشت: روز قدس فریاد مبارزه با ظلم بی‌حد و حصر رژیم غاصب و نامشروع صهیونیستی و جنایت‌های آنان در سرزمین‌های اشغالی و دیگر کشورهای اسلامی منطقه است.

وی با بیان این که مردم اندیمشک در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان امسال و با عزت و اقتدار در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند گفت: امروز آمریکا و صهیونیست‌ با شعار و ادعای مبارزه با تروریسم و دفاع از حقوق بشر به کشتار مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطین و دیگر مردم جهان می‌پردازند.

امام جمعه اندیمشک ادعای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در توجیه جنایت‌های خود در فلسطین را یک نیرنگ بزرگ دانست و عنوان کرد: این بهانه‌ها توجیهی برای حضور آنان در منطقه و مخفی کردن کشتار زنان و مردم بی‌دفاع و مظلوم فلسطین است اما این موضوع دیگر برای کسی پوشیده نیست.

وی با بیان این که انتقال پایتخت آمریکا به قدس شریف یک اقدام خلاف قوانین بین‌المللی است این اقدام را تلاشی برای برانگیختن و جریحه‌دار کردن احساسات مسلمانان سراسر جهان دانست و افزود: اقدام آمریکا برای انتقال سفارت به قدس شریف وقیحانه و خارج از عرف دیپلماتیک است.

حسینی نوری روز قدس را روز قهر مردم سرتاسر جهان با استکبار دانست و بیان کرد: در روز قدس، مردم آزادی خواه و مسلمان سراسر جهان بار دیگر قهر خود را نسبت به اقدامات و جنایت‌های صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها در سرزمین‌های اشغالی دنیا ثابت می‌کنند.

وی با اشاره به سابقه تاریخی مسجد الاقصی گفت: قدس قبله اول و مسجد دوم مسلمانان است و به همین جهت دفاع از قدس و انزجار از جنایت‌های صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی یک امر مهم و ضروری است و مردم اندیمشک همراه با دیگر شهروندان سرای اسلامی با دیگر حضوری با شکوه در آئین معنوی روز قدس خواهند داشت.

امام جمعه اندیمشک با بیان این که صهیونیست‌ها و کسانی دستشان به خون مردم بی‌گناه آلوده است نباید برای توجیه و گسترش اقدامات غلط خود، احساس امنیت کنند ادامه داد: سکوت در برابر جنایت‌های صهیونیست‌ها، سبب زیان همه جهانیان می‌شود چرا که امروز قدس و دفاع از آن یک موضوع جهانی است و تنها محدود به کشوری خاص نیست.

وی با بیان این که قدس پایتخت جاودان فلسطین است، افزود: راه انقلاب اسلامی دفاع از مظلومین و مستضعفین سراسر جهان است، انقلاب اسلامی با ولایت فقیه خود و درسی که از اهل بیت(ع) آموخته است، هرگز اجازه جدایی فلسطین و قدس را از جهان اسلام نمی‌دهند و قدس پایتخت فلسطین باقی می‌ماند.

حسینی نوری با اشاره به برخی حوادث منطقه‌ای و شکست آمریکا و صهیونیست‌ها از رزمندگان جبهه مقاومت، عنوان کرد: امروز باید گفت که خاورمیانه‌ای جدید در حال شکل گرفتن است و در این عرصه آمریکا و اسرائیل جایی ندارند و به‌زودی نفس آن‌ها برای همیشه بریده خواهد شد.

وی با بیان این که امروز حقوق بشر حربه‌ای برای توجیه جنایت‌های آمریکا و صهیونیست‌ها و دیگر مستکبرین جهان است، تصریح کرد: جنایت‌های مستکبرین جهان در سرزمین‌های اشغالی ریشه تاریخی دارد و آنان هم چنان از جنایت در این مناطق سیر نمی‌شوند و به اقدامات خود ادامه می‌دهند.

امام جمعه اندیمشک رئیس جمهور آمریکا را یک فرد هرزه‌گو دانست و خاطرنشان کرد: برخی اقدامات و سخنان آن‌ها بوی توطئه می‌دهد و آن‌ها به دنبال تضعیف کشورهای منطقه هستند که این موضوع با سکوت کشورهای مسلمان مواجه و آنان خود را در برابر جنایت‌های آمریکا و صهیونیست‌ها به خواب زده‌اند.

وی ادامه داد: هدف کشورهای استکباری جهان از جنایت در فلسطین این است که فلسطین بزرگ‌ترین پایگاه نظامی آن‌ها باقی بماند تا کشوری در منطقه قدرتمند نشود و همین مقوله بیش از گذشته واکنش کشورهای مسلمان و پاسخ جدی و محکم آن‌ها را در ارتباط با موضوع فلسطین مطرح و بیان می‌کند.

گفت‌وگو از محمد امین جمشیدی