استاندار خوزستان:

“کلینیک صادرات” در استان خوزستان تشکیل می‌شود

استاندار خوزستان عنوان کرد: خوزستان با توجه به شرایط جغرافیایی خیلی خوبی که دارد، می‌تواند در زمینه مبادلات مرزی و مباحث صادراتی عملکرد بسیار موفقی را داشته باشد بنابراین لازم است که سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاقهای بازرگانی استان به منظور گسترش هر چه بیشتر امر صادرات، یک کلینیک صادرات را در خوزستان تشکیل دهند.

خورنا- احمدرضارستمی: در جلسه تبادلات مرزی استان که عصر امروز شنبه ۱۲ خردادماه ۹۷ در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد غلامرضا شریعتی اظهار کرد: در بحث توسعه صادرات استان لازم است که کارگروهی را تشکیل دهیم تا براساس آن مسائل و مشکلات حوزه صادرات استان را بررسی و در جهت روان‌تر کردن هر چه بیشتر آن اقدام کنیم.

استاندار خوزستان ضمن اشاره به شعار امسال حمایت از کالای ایرانی گفت: در مسیر گسترش هر چه بیشتر کالای ایرانی، نه تنها باید بازارهای هدف جدیدی را در داخل و خارج ایجاد کنیم بلکه لازم است که شرایط این بازارها را نیز سنجیده و اگر مشکلاتی هم در آنجا وجود دارد این مشکلات را دیده و اصلاح کنیم.

وی عنوان کرد: خوزستان با توجه به شرایط جغرافیایی خیلی خوبی که دارد، می‌تواند در زمینه مبادلات مرزی و مباحث صادراتی عملکرد بسیار موفقی را داشته باشد بنابراین لازم است که سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاقهای بازرگانی استان به منظور گسترش هر چه بیشتر امر صادرات، یک کلینیک صادرات را در خوزستان تشکیل دهند.

شریعتی در مورد نقش کلینیک‌ صادرات توضیح داد: در این کلینیک‌، سازمان ها و دستگاههای مربوطه می‌توانند به ارزیابی مشکلات بخش صادرات استان پرداخته و با احصاء این مشکلات، علاوه بر تشخیص نیازهای بازارهای هدف، اقدامات لازم را هم که باید در این خصوص صورت پذیرد هر چه سریعتر اجرایی کنند.

استاندار خوزستان در پایان خاطر نشان کرد: افزایش صادرات کالاهای داخلی و کاهش هر چه بیشتر نیازهای کشور به درآمدهای نفتی در واقع می‌تواند باعث افزایش توسعه و استقلال کشور شده که نهایتاً این مسئله رفاه و اشتغال بیشتری را برای کشور به ارمغان خواهد آورد.