رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی خوزستان:

هر ۳۰ دقیقه یک ایرانی براثر تصادفات رانندگی کشته می‌شود/ پیست اتومبیلرانی غدیر اهواز نیاز به توسعه دارد

رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی خوزستان تعداد کشته‌های تصادفات رانندگی در کشور آلمان سالانه ۳۳۰۰ نفر، ترکیه ۴۰۰۰ نفر و ایران ۱۸ هزار نفر است یعنی در کشور هر۳۰ دقیقه یک نفر در تصادفات رانندگی کشته می‌شود.

_خورنا-احمدرضارستمی: در دومین جلسه شورای ورزش استان خوزستان که شامگاه چهار‌شنبه ۹ خرداد ماه ۹۷ در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد
ابراهیم جوانمردی گفت: هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی خوزستان علی‌رغم امکانات محدودی که دارد توانسته‌ است در حوزه‌های همگانی و حرفه‌ای کارهای خیلی بزرگی را انجام داده و در رتبه‌بندی کشوری بالاتر از تهران جز سه استان برتر ایران شود.

رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی خوزستان اظهار کرد: تعداد شهدای هشت سال دفاع مقدس بین ۲۰۰ هزار تا ۲۵۰ هزار و مجروحان و جانبازان بین ۵۰۰ هزار تا ۹۰۰ هزار نفر بوده است ولی آمار کشته‌های تصادفات رانندگی کشور در یک فاصله هشت ساله بین سالهای ۸۴ تا ۹۲ چیزی در حدود ۲۰۲ هزار و ۳۰۰ نفر و مصدومان دو میلیون و ۵۷۱ و ۳۶۴ نفر بوده است.

وی ضمن اشاره به یک مقایسه آماری که در مورد میزان تصادفات رانندگی در کشورهای ترکیه، آلمان و ایران انجام شده است عنوان کرد: براساس این مقایسه تعداد کشته‌ها در کشور آلمان سالانه ۳۳۰۰ نفر، ترکیه ۴۰۰۰ نفر و ایران ۱۸ هزار نفر است یعنی در کشور هر۳۰ دقیقه یک نفر در تصادفات رانندگی کشته می‌شود.

جوانمردی علت اصلی بالا بودن میزان تصادفات رانندگی کشور را عدم آموزش صحیح رانندگان دانست و خاطر نشان کرد: از آنجایی که هیأت‌‌های موتورسواری و اتومبیلرانی می‌توانند با همکاری شهرداری‌ها یک فرهنگ‌سازی عمومی را در زمینه آموزش صحیح رانندگی در استان پی‌ریزی کنند لذا نیاز به تاسیس پیست مناسب‌ اتومبیل‌رانی و موتورسواری در استان بیشتر از هر موقع‌ دیگر اکنون احساس می‌شود.

این مقام مسئول ضمن بیان این مطلب که استان خوزستان در حوزه‌های همگانی دارای ۱۵ رشته متنوع در زمینه اتومبیلرانی است اظهار کرد: خوشبختانه سال گذشته خوزستان تنها استانی بود که توانست برای اولین بار در کشور میزبان مسابقات دریفت قهرمانی ایران شود.

رئیس هیأت موتورسواری و اتومبیلرانی خوزستان با بیان اینکه پیست غدیر اهواز نیاز به توسعه دارد خاطرنشان کرد: در صورت انجام این کار شهرداریهای اهواز می‌توانند در حوزه همگانی با برگزاری یکسری مسابقات رالی خانواده در زمینه‌‌های تبلیغات شهری و پر کردن اوقات فراغت جوانان اقدامات بسیار مفیدی را انجام دهند.

وی در پایان عنوان کرد: احداث یک پیست چند منظوره اتومبیلرانی و موتور‌سواری در استان بیشک می‌تواند در زمینه ارتقای سطح دانش و مهارتهای رانندگی، تخلیه هیجانات، کاهش آمار تصادفات، ایجاد فرهنگ توریسم و گردشگری، کمک به کیفی سازی فرهنگ ساخت خودرو و همچنین انجام امور آموزشی، همگانی و حرفه‌ای اتومییلرانی نقش به سزایی را در استان ایفا کند.