راه اندازی مرکز آموزش دریانوردان عراقی در خرمشهر

عباس مدحجی. خورنا: مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از پیشنهاد راه اندازی مرکز آموزش ویژه دریانوردان عراقی در خرمشهر خبر داد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر، محمد محسنی در نشست با نمایندگان شرکت های صنعت کشتی سازی منطقه آبادان و خرمشهر که در راستای حمایت از کالای ایرانی برگزار شد گفت: اکنون صنعت کشتی سازی عرصه گیتی را در می نوردد و بیشترین نقش را در تجارت دنیا و ایران ایفا می کند.
وی با بیان اینکه ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه صنعت کشتی سازی در این منطقه وجود دارد افزود: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز بر شناسایی ظرفیت های موجود در منطقه و بهره گیری از کالا و خدمات ایرانی تأکید ویژه ای دارد.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ادامه داد: تغییر کاربری شناورهای چند سال ساخت و استفاده از آن ها در زمینه صنعت گردشگری توسط این اداره کل پیشنهاد داده شده است که با تحقق آن،بازار صنعت کشتی سازی منطقه نیز رونق می یابد.
محسنی بر طراحی و ساخت شناورهای کوچک مانند تفریحی و ماهیگیری، جت اسکی و… توسط شرکت های کشتی سازی منطقه برای رونق این صنعت تأکید کرد.
وی همچنین به پیگیری صدور مجوز راه اندازی صنعت اسکراپ(اوراق سازی کشتی) که مرجع صدور مجوز آن سایر ارگان ها هستند برای رونق صنعت کشتی سازی در این منطقه اشاره کرد.
به گفته مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر ضرورت ایجاد یک شخصیت حقوقی با عناوینی همچون انجمن، اتحادیه و یا سندیکا به منظور کاستن پراکندگی نظرات کشتی سازان منطقه و ایجاد وحدت نظر احساس می شود.
محسنی بر تعامل صاحبان صنعت کشتی سازی منطقه با این اداره کل تأکید کرد و در خصوص اراده و عزم بندر خرمشهر در حمایت و پیگیری درخواست های برون و درون سازمانی شرکت های کشتی سازی خرمشهر نیز سخن گفت.
وی با بیان اینکه عرضه شناور در خرمشهر نسبت به جاهای دیگر کشور با قیمت پایین تری صورت می گیرد افزود: صاحبان صنعت کشتی سازی این منطقه نیز باید با تقویت خود در زمینه بازاریابی به ارائه ظرفیت ها و قابلیت هایشان بپردازند.
مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهار داشت: برای پایداری صنعت کشتی سازی و صیانت از فرصت های شغلی، همکاری و مشارکت سازمان ها و ادارات مؤثر بویژه نهادهای دریاپایه بیش از پیش احساس می شود.
محسنی به پیشنهاد راه اندازی مرکز آموزش دریانوردان عراقی اشاره کرد و افزود: راه اندازی این مرکز در منطقه آزاد اروند می تواند منجر به افزایش تعاملات آموزشی و علمی میان دو کشور ایران و عراق شود.
وی گفت: مزیت تردد بدون روادید در منطقه آزاد اروند، بستر خوبی برای آموزش تخصصی دریانوردی کشورهای همسایه فراهم می سازد.
نمایندگان شرکت های کشتی سازی نیز در این نشست به بیان مشکلات، در خواست ها و انتظارات خود پرداختند.