مسئولان نفتی کارگران اخراجی نمک زدایی هفتکل را دریابید

زمانبر شدن بازگشت به کار نیروی نمک زادیی و عدم منبع درآمد بنیاد خانوارهای کارگران را با خطر از هم پاشیدگی مواجه کرده است

بعد از سال ها مردم شهرستان هفتکل دلخوش به این موضوع شدن که وزارت نفت با ایجاد تاسیسات جدید نفتی(نمک زادیی) بتواند بخشی از معضل بیکاری منطقه را مرتفع کند.

پروژه شروع شد و در کنار کارگران غیر بومی، بخشی از جوانان هفتکل نیز در احداث و ساخت این واحد نفتی مشغول به کار شدند هر چند حقوق ها ناچیز و به موقع پرداخت نمی شد ولی امورات زندگی بعضی از جوانان هفتکل را تامین می کرد.

بعد از تکمیل و افتتاح نمک زادیی ،وزارت نفت گویا رسالت خود را فقط در استخراج و تولید نفت محدود کرد و از جذب نیروهای بومی منطقه حتی نیروهای خدمات شانه خالی کرد.

با این وجود با پیگیری خود نماینده وکارگران اخراجی نمک زادیی و وساطت و تلاش بعضی مسءولین قرار شد حدود ۴۰ نفر از نیروها بازگشت به کار بخورد ولی متاسفانه طولانی شدن این پروسه و عدم منبع درآمد کارگران اخراجی، صدمات جبران ناپذیری به این عزیزان وارد کرد و همه آنان حتی در تهیه نان مصرفی روزانه خود با مشکل مواجه شدند.

پسندید نیست نزدیک به یک قرن از پیدایش نفت در هفتکل بگذرد و وزارت نفت کوچکترین تعهدی در رفع بیکاری و محرومیت منطقه نداشته باشد.

اینکه لابی های سیاسی با نفوذهای خود در بعضی مناطق که هیچ گونه شرایط و منابعی ندارند پتروشیمی و پالایشگاه احداث می کنند ولی هفتکلی که منبع نفت و گاز است و بعد از سال ها چنین پروژه کوچکی احداث شود و آن هم تاثیری در رفع بیکاری منطقه نداشته باشد یقین از عدالت دور خواهد بود.

می طلبد مسءولین امر هر چه سریعتر وضعیت نیروهای نمک زادیی را مشخص کنند تا بیش از این موجب رنجش خانواده های محروم آنها نشوند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *