تعیین حریم و محدوده پیش‌نیاز شهرستان شدن بندرامام است

ناصر فیصلی‌زاده اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های مردم شهرستان بندرماهشهر حریم و محدوده بندرامام و بندر ماهشهر است که در این میان افراد سودجو و فرصت‌طلب از این فرصت استفاده کرده و صلح و آرامش مردم این دو شهر را به دلیل تامین خواسته‌های سیاسی و انتخاباتی به خطر انداخته‌اند.

 

وی افزود: حریم و محدوده از اولیت شورا و شهرداری بندر ماهشهر بوده که مدام پیگیر آن است و یک لحظه از آن غفلت نشده است هیچ ماده و قانونی شورا را به عنوان متولی حریم و محدوده معرفی نکرده است اما شورا شهر بندر ماهشهر این خواسته مردم را به عنوان مطالبه مردمی با جدیت پیگیری می‌کند.

 

رئیس شورای شهر بندر ماهشهر بیان کرد: تا زمانی که حریم و محدوده مشخص نشود شهرستان شدن بخش بندر امام معنایی ندارد؛ اعضای شورا بندر ماهشهر دغدغه و مشکلات مردم بندر امام را دانسته و از مسئولان و نماینده خواستار برطرف شدن مشکلات اساسی این بخش نیز هستند  اعضای دو شورا باید در رابطه با برطرف کردن مشکلات کلان شهرستان بندرماهشهر همکاری‌هایی با هم داشته باشند.

 

فیصلی‌زاده با اشاره به مصوبات شورای عالی مسکن و شهرسازی عنوان کرد: تا جایی که قانون به شورای شهر اجازه می‌دهد یک قدم از حق و حقوق  مردم بندر ماهشهر در موضوع حریم و محدوده برنخواهیم گشت متولی تعیین حریم و محدوده وزارت کشور و شورای عالی مسکن و شهرسازی است.

 

وی ادامه داد: پیش نیاز شهرستان شدن بندرامام تعیین حریم و محدوده بندر ماهشهر و بندرامام بوده و بدون تعریف حریم و محدوده این امر صورت نمی‌گیرد دلیل ورود نکردن شورا به این مسئله عدم ایجاد تشنج در شهرستان بندر ماهشهر بوده است.

به گزارش خورنا از بندر ماهشهر علی گلمرادی نماینده مردم بندماهشهر، هندیجان، امیدیه و بندر امام در مجلس در نشست خبری اخیر خود با اصحاب رسانه شهرستان بندر ماهشهر بدون اشاره به حریم و محدوده بندرماهشهر و بندرامام گفته بود که به صورت جدی پیگیر شهرستان شدن بندرامام برای تامین منافع ملی بوده که این امر بازخوردهای زیادی در سطح شهرستان داشته است.