اینترنت ملی، ۲ مگابیت ۱۰ هزار تومان

خورنا: علی اصغر انصاری معاون سازمان فناوری اطلاعات گفت: در شبکه ملی اطلاعات، کاربران برای دسترسی به سرعت ۲ مگابیت بر ثانیه در حدود اینترنت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه و رقمی در حد ۱۰ هزار تومان هزینه باید بپردازند.

علی اصغر انصاری با بیان اینکه راه اندازی این شبکه تکلیف قانونی در برنامه پنجم توسعه و برای فراهم آوردن زیربنای کشور است اظهار داشت: این شبکه به عنوان یک زیرساخت ارتباطی و اطلاعاتی برای توسعه دولت الکترونیکی معرفی شده و تمام دستگاههای اجرایی باید به این شبکه متصل شوند.

وی تصریح کرد: یکی از سرویسهایی که در این شبکه به عنوان سرویس عمومی تعریف شده دسترسی به اینترنت بین الملل است و این نگرانی که شایع شده با شبکه ملی اطلاعات، اینترنت بین الملل مسدود می‌شود کاملا رد می‌شود و صحت ندارد.

به گفته معاون سازمان فناوری اطلاعات، در مدل مفهومی شبکه ملی اطلاعات دو بخش درنظر گرفته شده که یک بخش کاملا اختصاصی برای دستگاهها و بانکها خواهد بود و یک بخش عمومی مربوط به اتصال کاربران عمومی است.

به گزارش مهر،وی در مورد حفظ حریم خصوصی کاربران و تهدید حریم خصوصی در شبکه ملی اطلاعات تاکید کرد: بحث حریم خصوصی از طریق اپراتورها پیگیری می‌شود و اینکه امکان دسترسی به حریم خصوصی وجود داشته باشد به طور کلی منتفی است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *