حصیربافی در اولویت مشاغل خانگی آبادان قرار دارد

خورنا: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان گفت: بخش عمده مشاغل خانگی در این شهرستان را حصیربافی تشکیل می‌دهد.

شمس‌الدین نوربخش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی فارس در آبادان اظهار کرد: یکی از طرح‌هایی که در راستای اشتغال‌زایی از سوی دولت اجرا می‌شود، طرح مشاغل خانگی است.

وی افزود: در آبادان و همزمان با اجرای این طرح بیش از ۳۰۰ نفر برای بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال خانگی متقاضی بودند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان ادامه داد: پس از انجام بررسی‌ها و مطابقت شرایط متقاضیان با ضوابط تعیین شده بیش از ۱۰۰ نفر برای بهره‌مندی از تسهیلات به اداره کار شهرستان معرفی شدند تا نسبت به معرفی آنها به بانک‌های عامل از طریق اداره کل کار استان خوزستان اقدام شود.

وی افزود: اکثر معرفی‌شدگان به بانک‌ها موفق به دریافت تسهیلات شدند اما برخی از بانک‌ها به دلایلی همکاری لازم را با متقاضیان انجام نداده و این افراد هنوز موفق به دریافت وام اشتغال خانگی نشده‌اند.

نوربخش در خصوص بیشترین متقاضیان مشاغل خانگی در این شهرستان تصریح‌ کرد: بیشترین متقاضیان بهره‌مندی از تسهیلات این طرح در حوزه حصیربافی مشغول به فعالیت هستند.

وی در خصوص میزان تسهیلات اعطایی به متقاضیان گفت: این تسهیلات در سه بخش سه، چهار و پنج میلیون تومانی و بسته به نوع شغل انتخابی افراد متفاوت است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آبادان اضافه‌کرد: برای مشاغلی مانند چوب، معرق، مشبک و منبت‌کاری میزان ۵ میلیون تومان و برای مابقی مشاغل نیز سه تا ۴ میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.

وی افزود: با توجه به ماهیت طرح مشاغل خانگی اکثر متقاضیان و افراد مشغول در این مشاغل را بانوان شهرستان تشکیل می‌دهند.

نوربخش ادامه داد: سامانه ثبت‌نام اینترنتی بهره‌مندی از تسهیلات اشتغال خانگی همچنان فعال است.

وی در پایان گفت: البته هم‌اکنون فقط ثبت‌نام متقاضیان انجام می‌شود و هنوز اعتباری برای پرداخت به آنها در نظر گرفته نشده است.