هزار کودک هندیجانی در طرح تنبلی چشم معاینه می‌شوند

خورنا: رئیس اداره بهزیستی هندیجان گفت: تا ۱۵ آذرماه سال جاری، هزار و ۸۸۰ کودک هندیجانی در طرح پیشگیری از تنبلی چشم معاینه می‌شوند.

ماشاالله مکشوفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار هندیجان اظهار کرد: تنبلی چشم معمولاً در سنین زیر شش سال ایجاد شده و اغلب توسط والدین کشف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این مشکل با تشخیص به موقع، به راحتی و کاملاً قابل درمان است، افزود: تنبلی چشم نوعی اختلال بینایی است که اگر به موقع تشخیص داده و درمان نشود، فرد را از یک چشم بسیار کم‌بینا یا نابینا می‌کند.

رئیس اداره بهزیستی هندیجان خاطرنشان کرد: چشمان برخی کودکان، با آنکه سالم به نظر می‌رسند اما از سلامتی و دید کافی برخوردار نیستند.

وی اضافه کرد: تا ۱۵ آذرماه سال جاری، هزار و ۸۸۰ کودک هندیجانی به‌عنوان گروه هدف، در طرح پیشگیری از تنبلی چشم معاینه می‌شوند.

مکشوفی ادامه داد: این طرح همزمان با سراسر کشور در شهرستان هندیجان نیز اجرایی شده و با تعامل و حمایت بیش از پیش خانواده‌ها در حال انجام است.

وی با اشاره به رده‌های سنی شرکت کننده در این طرح تنبلی چشم گفت: این طرح رده‌های سنی سه تا شش ساله دختر و پسر را شامل در بر می‌گیرد.

رئیس اداره بهزیستی هندیجان در پایان گفت: والدین می‌توانند با مراجعه به اداره بهزیستی شهرستان هر چه سریع‌تر نسبت به انجام طرح پیشگیری از تنبلی چشم و معاینه کودکان خود اقدام کرده و نسبت به صحت و سلامتی فرزندانشان اطمینان حاصل کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *