لاریجانی: با خشکسالی مالی مواجهیم

خورنا: لاریجانی با بیان اینکه ما سال گذشته ۲ میلیارد دلار برای قطار شهری در نظر گرفتیم گفت: در حال حاضر با خشکسالی مالی مواجهیم و شرایط کنونی کشور مانند سالهای قبل نیست که بتوانیم بودجه‌های برآورد شده مشخص را تامین کنیم.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز دوشنبه طی سخنانی در مراسم بهره‌برداری و افتتاح تقاطع غیرهمسطح جانبازان شهر کرج با گرامیداشت عید قربان و عید غدیر از برنامه‌های متنوعی که مسئولان استان البرز در افتتاح این پروژه در نظر گرفته بودند قدردانی کرد.

قبل از سخنرانی لاریجانی در این مراسم یکی از هنرمندان آئینی و مذهبی سرودی را برای حضار اجرا کرد که لاریجانی هم در ابتدای سخنانش به تمجید از این هنرمند کرجی پرداخت و گفت: دو گروه هستند که قلبشان سخت است یکی اصحاب فلسفه و دیگری اصحاب سیاستند که قلب سختی دارند که ما از بدشانسی هم جزو اصحاب فلسفه و هم جزو اصحاب سیاستیم، ولی اجرای این هنرمند کرجی امروز ما را منقلب کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنانش بستر‌سازی برای شکوفایی استعداد‌های افراد را یکی از وظایف مسئولان برشمرد و اضافه کرد شاید در این زمینه نقایصی در کشور وجود داشته باشد که باید آن را برطرف کنیم.

لاریجانی ادامه داد: طرح آمایش سرزمین برای کشور بسیار ضروری است؛ استان البرز با جمعیت زیاد، پیچیدگی‌های متنوعی دارد و شرایط این استان توسعه نیافته است، بر همین اساس باید به این مسئله توجه داشت.

وی با بیان اینکه ما سال گذشته ۲ میلیارد دلار برای قطار شهری در نظر گرفتیم گفت: در حال حاضر با خشکسالی مالی مواجهیم و شرایط کنونی کشور مانند سالهای قبل نیست که بتوانیم بودجه‌های برآورد شده مشخص را تامین کنیم.

لاریجانی ادامه داد: در سال ۹۱ ما حدود ۴۳ هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی در نظر گرفتیم که بعید می‌دانم بتوانیم ۱۵ میلیارد آن را هم محقق کنیم.

رئیس قوه مقننه تاکید کرد: سال آینده سال پر مشکلی است و باید روش‌هایی را پیدا کنیم تا بتوانیم از طریق آنها پروژه‌های عمرانی را پیش ببریم.

وی ادامه داد: اگر منتظر این هستیم که همه پروژه‌ها از طریق روش‌های دولتی به سرانجام برسد باید بگویم که این کارها امکان‌پذیر نیست. بر این اساس باید از روش‌هایی مثل اوراق مشارکت بهره بگیریم.

به گزارش فارس،رئیس قوه مقننه استفاده از بخش خصوصی را یکی دیگر از راهکارهای پیشبرد پروژه‌های عمرانی در کشور دانست و اضافه کرد: در کشورهای غربی بسیاری از پروژه‌ها به وسیله بخش خصوصی به سرانجام می‌رسد و در کشور ما هم باید به سمتی پیش رویم تا بخش خصوصی توانمند‌تر شود.

لاریجانی گفت: قدرت مانور ما برای اجرای پروژه‌های عمرانی کمتر شده و باید برای این منظور چاره‌اندیشی کنیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *